نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاول های خونی چیست

به گزارش سینا پرس فارس، وجود تاول قطعا آزاردهنده است و در مورد تاول های خونی نیز می تواند دردناک باشد. چنین تاول هایی معمولاً خود به خود بهبود می یابند، اما ممکن است چند روز طول بکشد. برای تسریع بهبودی، می توانید از موادی که معمولا در خانه یافت می شوند استفاده کنید. در مورد تاول های اصطکاکی، محفظه داخل تاول فقط با مایع شفاف پر می شود. در ابتدا، ممکن است یک تاول خون قرمز به نظر برسد، اما این رنگ با گذشت زمان عمیق‌تر یا حتی ارغوانی می‌شود. این تاول‌ها معمولاً در دهان، روی دست‌ها، روی پاها یا پاشنه‌ها، نزدیک مفاصل یا هر ناحیه استخوانی بدن یافت می‌شوند.

دلایل تاول های خونی چیست؟

در حالی که تاول‌های اصطکاکی، همانطور که از نام آن پیداست، به دلیل اصطکاک ایجاد می‌شوند، تاول‌های خونی معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که چیزی پوست را نیشگون بگیرد. این وضعیت ممکن است به دلایلی همچون سوختگی، عفونت ها، آفتاب سوختگی، گیر کردن پوست در درب ماشین، واکنش به مواد محرک مانند مواد شیمیایی، پوشیدن کفش های نامناسب که روی پوست ساییده می شوند و … رخ بدهد.

نکاتی برای تاول های خونی   

ناحیه آسیب دیده را در طول روز کمی بالا نگه دارید تا مطمئن شوید که تاول خون خیلی بزرگ نمی شود و باعث ترکیدن پوست نمی شود، در نتیجه ناحیه بزرگتری را مستعد عفونت می کند. به یاد داشته باشید که تاول های خون به راحتی مستعد عفونت هستند. بنابراین، دستانتان همیشه تمیز باشند. همچنین مطمئن شوید که اگر باند پوشاننده تاول خون مرطوب یا کثیف شده است، بلافاصله آن را تعویض کنید.

اگر تاول خونی سالم است، آن را نپوشانید. با این حال، اگر تاول در جایی است که به طور مداوم با سطوح دیگر مانند پا یا کف دست لمس می شود، یک باند شل دور آن ناحیه ببندید. اگر در ناحیه ای از بدن خود که مکرراً تا می شود، مانند داخل آرنج یا پشت زانو، تاول خونی دارید، بهترین کار این است که برای جلوگیری از خم و پارگی ناخواسته تاول، یک آتل ببندید.اگر حتی پس از انجام اقدامات احتياطي، تاول خوني پاره شد، به آرامي تمام مايع موجود در داخل را با دستان تميز فشار دهيد. برای جلوگیری از عفونت در محل تاول خون باز شده، محل را با آب ساده و صابون آنتی باکتریال بشویید. یک پماد ضد عفونی کننده بمالید و روی آن را با باند استریل بپوشانید. الکل یا ید را مستقیماً روی یک تاول خون باز شده قرار ندهید. هیچ پوستی را از محل تاول باز شده جدا نکنید. به سادگی آن را تميز کرده و پماد ضد عفونی کننده را روی آن بمالید.

گفتنی است به طور متوسط، تاول های خونی در عرض ۳-۷ روز به خودی خود از بین می روند.

 

منبع : سایت جامع آنلاین پزشک و بیمار

خروج از نسخه موبایل