نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فرهنگ شعار اصلی انقلاب اسلامی است

به گزارش سینا پرس فارس، آیین پاسداشت و معارفه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس برگزار شد.
در این مراسم حمیدرضا قانعی مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سخنانی بیان کرد: اینکه امروز فارس بر قله فرهنگ، ادب و هنر ایستاده است به دلیل زحمات اهالی فرهنگ و هنر است و این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست و از سوی دیگر کارشناسان و کارمندان خدوم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نقش بسزایی در بالندگی فرهنگ و هنر دارند.
وی به تشریح اولویت های خود در حوزه فرهنگ و هنر اشاره نمود و اظهار داشت: تکریم و ارتقاء کارمندان محترم و خدوم ارشاد اسلامی اولین اولویت در این حوزه است.
 قانعی ادامه داد: انقلاب اسلامی که فرهنگی بودن شعار اصلی آن می باشد، قرار است تا با تکیه بر عنصر فرهنگ بتواند خود را در همه عرصه های جهانی بیشتر به رخ بکشد و این انقلاب نیازمند حضور جدی بیشتر مردم است.
وی ابراز داشت: در ۴۲ ساله گذشته شاهد این موضوع بودیم که تلاش های بسیاری در عرصه های مختلف شده است اما اگر نتیجه بخشی آن در همه حوزه ها از اقتصاد تا سیاست دیده نشده به دلیل کمرنگ شدن حضور مردم بوده است .
ارتباط گیری جدی و با برنامه با مؤسسات و گروه های فرهنگی و مردمی اولویت دوم مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که از آن نام برد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا احیای کانون های فرهنگی و مساجد و گفت و گو و دعوت از سازمان های مرتبط با این حوزه انجام شود. همچنین از ظهور و بروز متخصصین و شایسته گان عرصه فرهنگ و پر رنگ نمودن نقش آنها در مساجد بهره مند شویم.
قانعی در پایان تأکید کرد: از ظرفیت مؤسسات فرهنگی که سالیان گذشته تلاش کردند بدون هیچ چشم داشتی بار فرهنگی این جامعه را برعهده بگیرند، استفاده می شود.
شایان ذکر است در این آیین از صابر سهرابی مدیر کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تقدیر و حمیدرضا قانعی به عنوان مدیر کل جدید معرفی شد.

 

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل