نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از ظرفیت دانشجویان در عرصه فناوری و تولید

به گزارش سینا پرس فارس، طی مراسمی آیین گرامیداشت روز دانشجو ویژه دانشگاه های فارس با حضور استاندار فارس و دانشجویانو مسئولین دانشگاه های استان برگزار شد.
در این مراسم تعدادی از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه ها به بیان مشکلاتی در حوزه اقتصادی، اجتماعی، صنعت و کشاورزی و… در استان پرداختند.   
محمدهادی ایمانیه در این آیین با بیان اینکه یکی از اساتید دانشگاه شیراز را به عنوان مشاور در بخش فناوری منصوب کرده ام که با کمک ایشان و شرکت‌های دانش بنیان نهضتی از فناوری در ارتباط با سیستم‌های دانشجویی و هیات علمی در عرصه فناوری و تولید ایجاد شود، گفت: تکلیف کرده ایم در راستای تقویت ارتباط دانشگاه و حوزه صنعت، صنایع و سرمایه‌گذاران بزرگ استان با دانشگاه‌ ها توافقنامه داشته باشند تا به آنها مجوز فعالیت داده شود تا علاوه بر اینکه زمان تحصیل دانشجویان در حوزه صنایع گذرانده شود ضمن کسب تجربه با مشکلات هم آشنا شوند.
استاندار فارس در ادامه با اشاره به طرح سؤال دانشجویان در خصوص تعیین وضعیت کارخانه‌هایی که در استان فارس به تاراج رفته اند، گفت: برای رفع مشکلات کارخانه‌هایی همچون آزمایش، آی‌تی‌آی، قند ممسنی و کاغذ سازی زاگرس به صورت هفتگی جلساتی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود تا شش ماه آینده تعیین تکلیف شوند.
ایمانیه همچنین در ادامه سخنان خود به بازدید از شهرک های صنعتی شیراز اشاره کرد و افزود:
 شهرک صنعتی شیراز دارای ۵ هزار متر مربع زمین است که تنها یک چهارم آنها دارای پروانه بهره برداری هستند. این در حالیست که از این میزان زمین بسیاری از آنها تبدیل به اجاره زمین و سوله شده در حالی که باید برای تولید و صنعت راه بیافتد و اعلام کردیم که اجاره دادن زمین و سوله خام ممنوع شود.
وی ادامه داد: ظرفیت استفاده از این شهرک ۱۵ درصد است و باتوجه به اینکه برای ۲۷ هزار نفر شغل ایجاد شده است اگر از ظرفیت آن به صورت کامل استفاده شود برای ۱۴۰ هزار نفر شغل ایجاد می شود و در این صورت مشکل بیکاری در استان فارس رفع می شود.
ایمانیه همچنین این نکته را یادآور شد که به مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس دستور داده ام تا هر چه سریع تر روند اجاره دادن زمین ها و سوله‌های خام در شهرک صنعتی شیراز متوقف شود.
رفع مشکلات اجتماعی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه توسط دانشجویان مطرح شد و استاندار فارس با بیان اینکه بزودی قرارگاه اجتماعی در استان راه اندازی می شود تا آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها با هم فکری، هم افزایی و هم‌اندیشی مشکلات این حوزه رفع شود،گفت: متأسفانه در خصوص وجود معتادین متجاهر در شهر، این دسته از افراد جامعه وضعیت نابهنجاری برای ظاهر شهرها ایجاد کرده‌اند که امید است تا قبل از فرا رسیدن دهه فجر سال جاری ظاهر شهر ساماندهی شود، اگرچه این به معنای حل ریشه‌ای موضوع نیست.
ایمانیه با بیان اینکه نابه‌سامانی اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) و دغدغه برای آن کاملا درست است، افزود: به هیچ وجه اجازه هویت‌زدایی اطراف حرم شاهچراغ را نمی‌دهیم و هر کار عمرانی بخواهد انجام شود باید با حفظ میراث فرهنگی باشد.
این مقام مسئول همچنین به مشارکت دانشگاه‌ها در اداره استان اشاره نمود و عنوان کرد: باتوجه به بازدیدهای شهرستانی و جلساتی همچون مدیریت آب که با حضور مدیران مرتبط و اساتید پیشکسوت دانشگاهی برگزار شده امید است تا مشکلات آب، برق و گاز استان رفع شود و برنامه سال ۱۴۰۱ آب در فارس تا پایان دی ماه به مدیریت ارشد استان ارائه شود.
جلوگیری از خام فروشی معادن، محصولات کشاورزی و سنگ های تزئینی از دیگر موضوعات مورد اشاره استاندار فارس در این جلسه بود و این مقام مسئول در این خصوص گفت: به جد در تلاشیم تا از خام فروشی در حوزه معادن، بخش کشاورزی، تولیدات جلوگیری کنیم چرا که در حوزه ای همچون گیاهان دارویی و سنگ های تزئینی زیبنده استان و کشور نیست که این محصولات را خام صادر کنیم و محصول فرآوری شده آنرا با قیمت هشتاد برابری به خودمان بفروشند.
ایمانیه در این جلسه نیز از دیدار و گفت و گوی خود با وزاری ارشاد و راه و شهرسازی در خصوص اجرای سریع تر پروژه‌هایی همچون آزاد راه شیراز-اصفهان، تالار مرکزی، بنیاد حافظ شناسی، باغ موزه مشاهیر اشاره کرد.
استاندار فارس در پایان در خطاب به دانشجویان که نباید دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید را فراموش کنید، گفت: دانشجویان باید شبکه نظارتی و چشم‌های مردم در استان باشند و بدانند که این تفکر که دوران دانشجویی نباید با اشتغال همراه نباشد، یک فرهنگ ضد اسلامی است.
خاطر نشان می شود ارائه یک طرح علمی در خصوص مدیریت مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر از دیگر موضوعات مورد درخواست استاندار فارس از  دانشجویان بود.

 

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل