نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تأسیس خوابگاه های متأهلی در دانشگاه‌های دارای مقطع تحصیلات تکمیلی

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمدعلی زلفی گل در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه شیراز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان کرد: اساتید دانشگاه شیراز گام بلندی در عرصه تأسیس دوره‌های دکتری در این دانشگاه برداشتند که پس از آن بسیاری از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه شیراز اقدام به ایجاد دوره‌های دکتری کردند.
 این مقام مسئول اظهار داشت: دانشگاه شیراز از معدود دانشگاه‌هایی بود که خوابگاه متأهلی در اختیار دانشجویان در مقطع دکتری قرار داد و در تلاشیم همچون دانشگاه شیراز نسبت به تأسیس خوابگاه های متأهلی در دانشگاه‌هایی که مقاطع تحصیلات تکمیلی فعالیت دارند، اقدام کنیم.
زلفی گل با بیان اینکه دانشگاه شیراز در بسیاری از امور پیشتاز و به عنوان الگو بشمار می رود، گفت: امید است که نسل‌های جدید اساتید که در دانشگاه شیراز حضور پیدا می‌کنند بدانند که پا جای چه اساتید و افراد بزرگی می‌گذارند و میراث‌دار چه انسان‌های بزرگی هستند.

* فعالیت دانشگاه در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی باشد

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام جواد نیری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز با اینکه گروه های مختلفی در جهت پیشرفت و بالندگی این دانشگاه کمک کرده اند، گفت: بزرگترین مؤلفه در ریاست دانشگاه این است که یک نگاه دارای بینش تمدنی به علم و فناوری در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.
وی ابراز داشت: دانشگاه باید بتواند در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی بتواند کار کند و این نگاه باید در جای جای دانشگاه حاکم باشد.

فعالیت های پژوهشی باید در صدد رفع مشکلات جامعه کارآمد باشد
در این مراسم همچنین رئیس جدید دانشگاه شیراز در سخنانی بیان کرد: انقلاب اسلامی ظرفیت‌های عظیم را برای توسعه کمی و کیفی آموزش عالی ایجاد کرده است که باید این ظرفیت‌های بی‌نظیر با مدیریت صحیح در راستای حل مشکلات کشور ارتقاء سطح زندگی مردم در امور مادی و معنوی به کار گرفته شود. محمد مؤذنی خاطر نشان کرد: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی دانشگاهی است که حاصل فعالیت‌های آموزشی آن تربیت دانش آموختگانی دلسوز، عالم، خدمتگزار است که نتیجه فعالیت‌های پژوهشی آنها حرکتی  افتخارآمیز در مرزهای دانش درصدد حل مشکلات جامعه باشد.

گفتنی است در این مراسم همچنین حمید نادگران رئیس اسبق دانشگاه شیراز طی سخنانی به تشریح فعالیت های پژوهشی دانشگاه در دوران مسئولیت خود پرداخت و عنوان کرد: تبادل نظر و بهره مندی از ایده های مدیریت دانشکده‌ها و اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها در جهت پیشبرد امور، استفاده از ظرفیت جوانان در اعضای هیأت علمی، ترمیم چارت دانشگاه، ایجاد شورای عالی سیاست گذاری آموزشی و پژوهشی برای هدفمندسازی مأموریت‌های دانشگاه و تبیین برنامه‌های بلند مدت دانشگاه و ارتباط مستمر با فارغ‌التحصیلان و طرح جذب اساتید و هیأت علمی از جمله اقداماتی است که طی این مدت صورت گرفت.

خاطر نشان می شود در پایان این مراسم از دکتر حمید نادگران رئیس سابق دانشگاه شیراز تقدیر و دکتر محمد مؤذنی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه معرفی شد.

 

 

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل