نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت ۱۰ المان فاخر شهداء و‌ مشاهیر شهرشیراز در دستور کار شهرداری قرار گرفت

به گزارش سینا پرس فارس، محمدرضا زندیه در آیین رونمایی از سردیس سرلشکر پاسدار شهید حاج رسول استوار محمودآبادی، همزمان با سالگرد شهادت ایشان
عنوان کرد: این المان شباهت بسیار زیادی با خود سردار دارد و نسبت به سردیس های دیگر بهتر ساخته شده است.
وی با بیان اینکه در جهت ساخت این سردیس تلاش شده از ظرفیت هنرمندان بومی استفاده کنیم که در این کار خبره تر هستند، افزود: جنس این سردیس از بتن گلاسه می باشد و تلاش شده تا ساخت سردیس سرلشکر پاسدار شهید حاج رسول استوار با چهره ایشان مطابقت بسیاری داشته باشد.
زندیه در ادامه در خصوص مصوبه شورای شهر در راستای تشکیل هیأت پنج نفره برای ساخت المان ها در شهر شیراز، گفت: براساس این مصوبه قبل از ساخت و نصب هر المان در سطح شهر بایستی یک ممیزی فنی با حضور ۳ نفر از اعضای شورا و ۳ نفر از کارشناسان سازمان سیما و منظر شهرداری انجام شود و پس از آن دستور ساخت المان ها صادر شود.
او همچنین در خصوص سه المان شهید سپهبد سلیمانی،  شهید حججی و شهید اسکندری، گفت: این برنامه در دستور کار است تا این المان ها را باتوجه به شکل ظاهری آنها بهسازی و نوسازی کنیم.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در خصوص شناسنامه دار شدن المان ها گفت: در راستای این اقدام در کنار المان ها شناسنامه معرفی هر شهید به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه می شود و در کنار سردیس ها نصب می شود.
زندیه در پایان با اشاره به فراخوان اعلام شده با موضوع طراحی المان های ارزشی در شیراز که تکلیفی از سوی شورای اسلامی شهر می باشد، گفت: در این راستا فراخوان هایی در جهت طراحی المان هایی متناسب با سومین حرم اهل بیت(ع) اعلام شد که تعداد ۱۰ نفر در این فراخوان شرکت کرده اند که ممیزی این طرح ها انجام می شود و سپس ساخت و نصب آنها در دستور کار قرار می گیرد.
خاطر نشان می شود آیین رونمایی از سردیس سرلشکر پاسدار شهید حاج رسول استوار محمود آبادی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصدق معاون اول قوه قضاییه، تعدادی از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، شهردار شیراز، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران استانی و شهری در مجاورت حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) به مناسبت نخستین سالگرد شهادت این شهید والامقام برگزار شد.

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل