نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مشارکت ۵ هزار نفر در طرح مشترک “منش” جهاد دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان فارس

به گزارش سینا پرس، لیلا نورافشان در بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان فارس با بیان اینکه این نمایشگاه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود،گفت:حضور این جوانان در نمایشگاه نشان از حمایتی است که باید از آنها صورت گیرد.

وی به طرح اجرایی مشترک اداره کل ورزش و جوانان با جهاد دانشگاهی استان با نام  “منش” اشاره نمود و بیان کرد:در این مرکز آموزش های لازم در راستای کارآفرینی و توانمند سازی افراد،سمن ها و جوانان ارائه می شد.

نور افشان اظهار داشت:در سال گذشته بیش از ۵ هزار نفر در  طرح “منش “شرکت کردند و بیشتر شرکت کنندگان در این طرح از زنان سرپرست خانوار و یا بانوانی بودند که در حوزه اشتغالزایی فعالیت داشتند.

معاون جوانان و امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان فارس همچنین به ارائه وام هایی به صورت سهمیه ای توسط صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت اشاره کرد و گفت:افرادی که علاقمند هستند تا در حوزه کارآفرینی فعالیت داشته باشند می توانند از این وام بهره مند شوند.

نور افشان اضافه کرد:سقف این وام ها به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است و اگر متقاضیان سمن ها باشند که بتوانند در فراخوان طرح های ملی شرکت کنند می توانند این وام را دریافت کنند.

وی همچنین یادآور شد:دیگر متقاضیان می توانند با تفاهم نامه ای که ورزش و جوانان با اداره کار دارد در قالب ثبت شرکت تعاونی تا سقف ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از روز ۲۳ آبان به همت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس در شیراز برپا شد و در روز چهارشنبه ۲۶ آبان با رونمایی از پوستر جشنواره شعر باران به کار خود پایان داد.

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل