نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نمايشگاه‌ های فناوری های نرم موجب توسعه اقتصاد فرهنگي می شود

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر مظاهر بابایی عصر چهارشنبه ٢٦ آبان در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس در جمع خبرنگاران،اظهارداشت:این نمايشگاه متشكل از آثاري است كه همكارانمان در پارك فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس خلق كرده‌اند که به مناسبت روز فرهنگ عمومي دستاوردهاي اين حوزه در معرض نمايش گذاشته شد وخوشبختانه با استقبال بالايي مواجه بود.

بابايي تصريح كرد: جوانان ما امروز با استفاده از علم روز و خلاقيت،طرح‌هاي خوبي در باب فضا سازي‌ مذهبي با ساخت المان‌هاي مطلوب اجرایی کرده‌اند كه خوشبختانه در این نمایشگاه هم مورد استقبال قرار گرفت.

وی با درخواست از ورود همه مسئولان و متوليان فرهنگ جهت حمايت از فعالان فرهنگي،خاطرنشان کرد: از آنجا كه تيم‌هاي مستقر در اين نمايشگاه ذيل شركت‌هاي دانش بنيان فعال شده‌اند و با حمایت پارك توانسته‌اند خلاقيت خود را بروز دهند،می طلبد كه مسئولان استان بیش از گذشته از این تیم‌ها حمایت کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین خواستار هم افزايي،تعامل و استفاده بيشتر از ظرفيت‌های خالي موجود در استان براي معرفي اين شركت‌ها و ارائه محصولات آنها شد.

بابایی با بیان اینکه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با توجه به نيازسنجي‌ها و مغفول ماندن حوزه‌های مختلف فرهنگی راه‌اندازی شده است،گفت:امروز شاهد فعاليت‌هاي خوب اين پارك در راستاي تحقق حركت سوم هستيم و مجموعه جهاددانشگاهي نیز با ظرفيت‌هاي بالقوه‌اي كه داشته، توانسته از اين تيم‌ها حمايت و با گردآوری آنها در پارک،حمایت کند.

او تصریح کرد: علي‌رغم بازديد و استقبال خوب اعضای شورای شهر شیراز،سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، استانداری فارس،سازمان فضاي مجازي سپاه فجر فارس و بسیج ادارت استان فارس طي برگزاري اين نمايشگاه انجام شد،اما جای خالی حضور دیگر مسئولان تاثیرگذار استان احساس شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان کمی از تاسیس این پارک می‌گذرد اما برگزاری این نمایشگاه نشان داد که فارس به عنوان استانی فرهنگی دارای ظرفیت‌های بالقوه خوبی است که با بالفعل کردن آنها می‌توان شاهد رونق اقتصادی،اشتغالزایی و ارتقای نوآوری در شرایط کنونی بود.

بابایی همچنین با اشاره به رونمايي از پوستر سومین جشنواره شعر باران در آیین اختتامیه این نمایشگاه، گفت:  جشنواره‌ دوسالانه سراسری دانشجویی شعر باران بر پایه‌ عمل به رسالت فرهنگی این نهاد انقلابی  از سال 1394 آغاز به کار کرده و امسال سومین دوره ‌خود را به حول و قوه‌ی الهی برگزار خواهد کرد.

بابایی خاطرنشان کرد: در این دوره نیز شاعران علاقمند می‌توانند آثار خود را در سه محور موضوعی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، مقام شامخ مادر و موضوع‌های آزاد به دفتر جشنواره ارسال کنند.

او یادآور شد:برگزیدگان این آثار،بر مبنای داوری استادان برجسته‌ شعر و ادب پارسی،انتخاب خواهد شد.

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل