نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

وظیفه دستگاه های فرهنگی انتقال ارزش ها با زبان هنر است

به گزارش سینا پرس ، صابر سهرابی در مراسم اختتامیه پویش ملی نسل حسینی و مسابقه ملی کتابخوانی "آیینه تمام‌نما" که با حضور امام جمعه شیراز و جمعی از مدیران فرهنگی شهری و استانی برگزار شد، بیان کرد: این برنامه از نهاد ولی فقیه فارس با همکاری دستگاه های فرهنگی استان شروع شد و وظیفه ای که ما دستگاه های فرهنگی و هنری در این برهه زمانی داریم انتقال ارزش های اصلی نظام و دین مبین اسلام با زبان هنر به نسل آینده است.

وی با بیان اینکه این ارزش ها می توانند به صورت مسابقات فرهنگی و هنری، جشنواره ها و تعزیه ها، نشست ها و شب شعر و چاپ کتاب ها باشد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با زبان فرهنگ در جهت انتقال این رسالتی که بر عهده ماست دست در دست یکدیگر بتوانیم آنرا به سرانجام برسانیم.
سهرابی اضافه کرد: امید است با همکاری مستمر دستگاه های اجرایی برنامه های با این موضوعات را در جهت ارتقاء فرهنگ دینی برگزار کنیم.

فراهم شدن شرایط حضوری در فرهنگسراها برای اجرای برنامه ها

در این مراسم همچنین رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه یک هم افزایی بسیار خوب در حوزه های فرهنگی فعال استان شکل گرفته است، گفت: این همراهی و هم افزایی حاصل مشارکت سه نهاد اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما فارس و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است.

مرتضی جعفری با بیان اینکه ویژه برنامه های ایام سوگواری ماه محرم امسال متفاوت از سال های گذشته برگزار شد، بیان کرد: امسال نیز نگاه بهتری در حوزه فضاسازی در ایام سوگواری اتفاق افتاد و موفق شدیم ویژه برنامه های دهه اول محرم را با فضاسازی بهتر و اجرای برنامه های منسجم تر برگزار کنیم.
وی یادآور شد: در ایام سوگواری ماه محرم و صفر بیش از ۵۰ برنامه تعزیه خوانی در سراسر شهر اجرا شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در ادامه از فراهم شدن شرایط برای اجرای برنامه های حضوری بویژه در فرهنگسراها و محیط های فرهنگی خبر داد و افزود: اتفاقی که ویروس کرونا برای حوزه معاونت فرهنگی رقم زد فعال شدن فرهنگسراهای مجازی بود که این برنامه ها مهم ترین خاصیت و ویژگی آن اینست که سطح وسیعی از مخاطبان را در کل کشور می تواند با خود همراه کند و این در حالیست که به لحاظ

فرهنگی و ضریب تاثیر از برنامه های حضوری که در گذشته برگزار می شد بسیار موثرتر و موفق تر عمل کرده است.
جعفری اضافه کرد: تلاش و برنامه ریزی خواهیم کرد تا برنامه های دیگری با چنین موضوعاتی با هماهنگی معاونت فرهنگی نهاد نماینده مقام معظم رهبری اجرا کنیم.

گزارش : زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل