نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا پس از ورود به اتاق، کارم را فراموش می کنم؟

به گزارش سیناپرس فارس ، از سال 2006 ، روانشناسان دانشگاه نوتردام در ایندیانا در حال بررسی چیزی هستند که به عنوان "اثر در" شناخته می شود. در یک مطالعه ، آنها از تنظیمات واقعیت مجازی استفاده کردند تا نشان دهند که حافظه داوطلبان آنها از اقلام موجود در یک اتاق هنگامی که از در ورودی به اتاق دیگر وارد می شوند ، کاهش می یابد .

محققان توضیح سه قسمتی ارائه می کنند : شما در بخشی از مغز خود اطلاعات مربوط به گذشته را دارید و سپس با وارد شدن به مکان جدید و عبور از ورودی با مرز رویداد مواجه می شویم که در این قسمت ، مغز به سختی اطلاعات قبل را بازیابی می کند .

این نتایج اثرات جادویی خاصی را بر مغز ما نشان می دهد .امسال تیمی در دانشگاه کوئینزلند تصویر ظریف تری را ترسیم کردند. آنها دریافتند که عبور از درهای ورودی که به اتاقهای یکسان متصل می شوند عمدتا بر حافظه تأثیر نمی گذارد – شاید به این دلیل که زمینه تغییر یافته کافی برای ایجاد مرز رویداد مهم وجود نداشت. تنها زمانی که این محققان داوطلبان خود را با یک کار ثانویه همزمان منحرف کردند ، درهای بین اتاقهای یکسان بر حافظه تأثیر گذاشت .

از طرفی دیگر تیم کوئینز لند معتقد است که تأثیر در ورودی بیشتر زمانی رخ می دهد که تغییر مهمی در زمینه ایجاد شود – به عنوان مثال ، اگر اتاق نشیمن خود را برای باغ ترک کنید .

در پایان به عنوان درمان و راهکار پیشنهادی اثر مرز رویداد گفته شده است که می توانید با ورود به هر مکانی بر هدف خود متمرکز شوید تا از فراموش شدن آن در امان باشید .

 

مترجم : معین سامانیان

منبع : sciencefocus.com

خروج از نسخه موبایل