نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مجوز حراج صنایع دستی برای اولین بار در استان فارس صادر خواهد شد

به گزارش سیناپرس فارس ، در سومین روز از هفته گردشگری، نشست تخصصی «صنایع دستی و گردشگری؛ عاملی برای رشد» با حضور هنرمندان صنایع‌دستی فعال در حوزه احیاء و بازسازی بقاع متبرکه از شیراز تا کربلای معلی برگزار شد. 

هادی شه‎‌دوست شیرازی در این نشست از پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک شهرهای جهانی صنایع‌دستی شیراز و شهر جهانی منبت آباده خبر داد و گفت: این کمیته به عنوان زیرساختی برای ارتقای تعامل این دو شهر و رویدادهای مهم در هفته‌های آتی تشکیل می‌شود.
وی عنوان کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه شبکه جهانی جام جم به مدت دو شب در شیراز پخش زنده دارد و قصد داریم تا آوازه جهانی شهر شیراز مجددا در جام جهان‌نما و در تلویزیون بین المللی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود.
شه دوست شیرازی با تاکید بر اهمیت بخش صنایع‌دستی به عنوان اولویت اصلی در حوزه گردشگری افزود: برای اولین بار خانه مکتب شیراز در بافت تاریخی راه‌اندازی می شود که در این خصوص خانه صالحی به عنوان اولین خانه مکتب شیراز مکان‌یابی شده و به زودی کار خود را آغاز می‌کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: نیاز صنایع دستی امروز ما این است که خوب ارائه بشود و این ارائه فقط در بسته‌بندی مناسب نیست بلکه ارائه در سطح بین المللی ‌‌و شیوه های نوین آن نیز است. 
مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس با تأکید بر اهمیت استارتاپ‌ها در این زمینه گفت: هنرمندان دل در گرو هنر دارند اما اقتصاد هنر را در کنار خود ندارند و این وظیفه ما و‌ سایر دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع است که بتوانیم در حوزه فضای مجازی وشبکه‌های اجتماعی و ایجاد استارتاپ ها این حوزه را به جهانیان معرفی کنیم. 
شه دوست شیرازی در ادامه این نشست اضافه کرد: برای اولین بار در کشور دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری استان فارس راه اندازی شده و به معنای این است که می خواهیم در کنار حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس را به جهانیان‌ عرضه کنیم. 
وی در ادامه به پیش بینی‌های انجام شده برای دوران پسا کرونا نیز اشاره نمود و عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در تلاش هستیم براساس ذائقه گردشگر رویدادهای مختلف را تعریف کنیم تا هر گردشگر برای یک رویداد به شیراز بیاید. 
شه دوست شیرازی همچنین با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم جهت تشکیل چهار کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و بازاریابی ‌و تبلیغات انجام شده تا هر بخش این کمیته به صورت پویا و فعال عمل کند، تاکید کرد: شهرداری شیراز، میراث فرهنگی و صدا و سیمای فارس سه مثلثی هستند که می توانند گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی فارس را نجات دهند.
وی ابراز کرد: در ذیل کمیته گردشگری دبیرخانه دائمی رویدادها برنامه‌ریزی شده تا کار گروه‌های مختلف مذهبی، ادبی، گردشگری، خوراک توسط هر یک از سازمان‌های مردم نهاد اداره شوند و هرکارگروه مکلف است در طول سال دو رویداد گردشگری ملی و یا بین المللی را برگزار کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در تلاشیم با مشارکت این چهار کمیته ۱۰ کشور اول ورودی به استان فارس را ساماندهی کنیم، افزود: اداره کل میراث فرهنگی تلاش دارد تا میان این کمیته‌ها ارتباط ایجاد کند که چه رویدادی کی و کجا برگزار شود. 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در پایان از مجوز برگزاری حراج آثار صنایع دستی فارس خبر داد و گفت: برای اولین بار حراج آثار صنایع دستی استان فارس را رقم خواهیم زد و فارس برای اولین بار است که در این حوزه پیش قدم شده است.
وی تشریح کرد: طی یک ماه آینده مجوز اولین حراج آثار صنایع دستی فاخر را دریافت می‌کنیم و امید است دومین حراج را نیز در نمایشگاه اکسپو دبی انجام بدهیم که در اواخر آذر ماه برگزار می شود .
 
گزارش : زینب برزگر
خروج از نسخه موبایل