نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاددانشگاهی بر اساس تقوا شکل گرفت

به گزارش سیناپرس از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 6 مهرماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان فارس گفت: یکی از شجره‌های طیبه انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی است که بر مبنای فکر عمیق و ارزشمندی شکل گرفت.
وی افزود: پایه‌گذاری جهاددانشگاهی مانند تأسیس سپاه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد سازندگی و غیره بود که بر مبنای تفکر انقلاب اسلامی شکل گرفتند و طی سال‌ها هم خوش درخشیدند و آزمون خود را پس دادند. 
کلانتری با بیان اینکه کار جهادی که بارها کلیدواژه رهبر معظم انقلاب هم بوده و جزو آرزوهای توده مردم است، نمونه بارز آن جهاد دانشگاهی است، گفت: سال‌های اول انقلاب که دانشگاه‌ها بعد از انقلاب فرهنگی بازگشایی شدند، مسئولیت و نظارت آنها به عهده جهاددانشگاهی شیراز بود. 
تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) برخی خاطرات از فعالیت‌های جهاددانشگاهی شیراز در آن دوران را یادآور شد و افزود: در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس، در شب‌های جمعه جهاددانشگاهی شیراز دعای کمیل با استقبال گسترده مردم برگزار می‌کرد که یکی از مراکز رزمنده پرور فارس بود یعنی هر شب جمعه هزاران نفر آماده اعزام جبهه می‌شدند.
وی با بیان اینکه اصل جهاددانشگاهی بر اساس تقوا و خلوص شکل گرفت، تصریح کرد: نمونه اینکه امام فرمودند باید تلاش کنیم تا به مرزهای دانش برسیم در جهاددانشگاهی اتفاق افتاد. یعنی نمونه‌ای است که می‌توان در این زمینه آن را نشان داد و چقدر نیروهای جهاد هم زحمت کشیدند و این مسئله را اثبات کردند.
کلانتری، پژوهشکده رویان را جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: جهاددانشگاهی در صنایع دفاعی کارهای ارزشمندی انجام دادند و در حوزه نشر کتب دانشگاهی زحمات زیادی کشیدند و هم در حوزه‌های مختلف اعم از پتروشیمی و غیره انجام دادند. 
تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) به شرایط فعالیت جهاددانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی بودجه دولتی ندارد و تنها مبلغ ناچیزی دریافت می‌کند که حتی حقوق کارمندان آن هم نمی‌شود. این نهاد خودش زحمت می‌کشد و چقدر هم دستاوردهای خوبی برای نظام داشته است و واقعاً جزو باقیات صالحات نظام جمهوری اسلامی است و آنقدر اجر و قیمت بزرگی دارد که نمی‌توانیم این زحمات و تلاش‌ها را مقایسه کنیم .

خروج از نسخه موبایل