نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سالمندان ماست مصرف کنند

به گزارش سیناپرس فارس ، به نقل از پایگاه خبری ساینس ، بر اساس جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت، حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند و این عارضه عامل اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است . در این آمار آمده است از هر چهار مرد یک نفر و از هر پنج زن یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است . 

مطالعات جدید با بررسی داده‌های مربوط به سلامت حدود ۹۱۵ بزرگسال با میانگین سنی ۶۲.۱ سال نشان می‌دهد ۶۲ درصد این افراد به فشار خون بالا مبتلا هستند. این مطالعه در ادامه نشان داد مصرف ماست به میزان قابل توجهی فشار خون این افراد را کاهش می‌دهد. در ادامه بیان شده است که لبنیات مصرف شده باید کم‌چرب باشند.

ماست یکی از مهمترین مواد غذایی موثر بر فعالیت باکتریوم مفید است. ماست حاوی یک خانواده خاص از باکتری ها به نام پروبیوتیک (Probiotics) است. این باکتری ها در حین فرآیند هضم زنده باقی می مانند و برای سلامتی بسیار مفید هستند.

به علاوه برخی از مواد غذایی حاوی یک نوع خاص از باکتری ها به نام پری بیوتیک (prebiotics) هستند که یک رابطه همزیستی سالم ایجاد می‌کنند؛ همچنین این مواد باعث افزایش جمعیت باکتری های سالم در بدن و به خصوص دستگاه گوارشی می‌شوند.

برای رسیدن به حداکثر سلامتی، استفاده از هر دو نوع مواد غذایی حاوی پروبیوتیک و پری بیوتیک نیاز است. این باکتری ها باعث جلوگیری از انواع عفونت می‌شوند و با تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت دستگاه گوارش، سلامتی را تضمین می‌کنند. سلامت میکروبیوم روده نقش مهمی در کاهش وزن و جلوگیری از بروز سرطان روده دارد . 

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

 

خروج از نسخه موبایل