نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با واکسن ایرانی فخرا بیشتر آشنا شویم

به گزارش سیناپرس فارس ، واکسن فخرا یک واکسن جدید است و در فاز 1 به 135 نفر از داوطلبان سالم و در فاز 2 به 500 نفر از افراد 18 تا 70 ساله سالم و یا مبتلا به برخی از بیماری‌ها (فشار خون و دیابت کنترل شده) تزریق شد و تا این زمان، عارضه خطرناک و جدی مرتبط با آن مشاهده نشده است .

این واکسن با حمایت واحد امداد و درمان وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در شرکت شرکت میلاد دارو نور با تزدیک به 20 سال سابقه در تولید، تحقیق و توسعه ، تکنولوژی و ترکیبات بیولوژیک تولید شده است و هم اکنون در فاز سوم عملیاتی شدن به سر می برد .

هدف از انجام فاز سوم این کارآزمایی بالینی، مقایسه واکسن فخرا با نمونه خارجی است در این مطالعه به هیچ عنوان از دارونما یا پلاسبو استفاده نمی‌ شود. و در این مطالعه داوطلبان حتما یکی از واکسن های فخرا و سینوفارم را دریافت خواهند نمود .

در حال حاضر امکان تزریق برای ساکنین استانهای تهران و البرز فراهم گردیده است. امکان ثبت نام برای استان های دیگر فراهم است و در صورت ایجاد مرکز در سایر استانها در اولویت قرار خواهند گرفت . در صورت تمایل نسبت به دریافت واکسن فخرا علاقمندان به نشانی اینترنتی fakhravac.ir مراجعه نمایند .

 

گزارش : معین سامانیان

 

خروج از نسخه موبایل