نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مدیر انقلابی ایجاد کننده زمینه خدمت است

به گزارش سیناپرس فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص شاخص‌های انقلابی‌گری گفت: انقلابی بودن یعنی عملگرا بر اساس ارزش‌های مبنایی اسلام با نگاه علمی و عاقلانه و استفاده صحیح از منابع موجود در راه تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: یک مدیر انقلابی با نگاه و برنامه‌ریزی هدفدار و بر اساس جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره سعی می‌کند کلیه منابع موجود اعم از منابع انسانی، مالی و تجهیزات را به بهترین نحو به خدمت بگیرد تا ضمن جلوگیری از هدر رفتن سرمایه بتواند بهترین برنامه را جهت تحقق اهداف انقلاب اجرایی کند.

بابایی در ادامه به ویژگی مدیر طراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یک مدیر انقلابی فارغ از هر نوع پست و جایگاه، نسبت به اهداف نظام در تمام حوزه‌ها احساس مسئولیت دارد گویی اینکه کشور را خانه خویش می‌داند و همه جوانب و موضوعات برای او مهم و دارای اهمیت است.

رئیس خبرگزاری سیناپرس شعبه فارس اظهار کرد: یک مدیر انقلابی منتظر فراهم شدن زمینه خدمت نمی‌ماند بلکه زمینه خدمت را ایجاد می‌کند و فارغ از هر گونه نگاه و نگرشی سعی در ارائه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

وی همچنین گفت: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در خصوص تربیت جوانان انقلابی باید بدانیم تربیت جوانان انقلابی منوط به توسعه سبک زندگی انقلابی است چراکه فرهنگ یعنی روش زندگی مردم و زمانی جوان، مدیر یا مردم انقلابی خواهیم داشت که چنین سبک زندگی را بتوانیم در جامعه ترویج و توسعه دهیم.

بابایی با بیان اینکه فرد انقلابی با توجه به آموزه‌های دینی در جهت استقلال و تحقق آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی و رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارد، گفت: در چنین بستری است که می‌توانیم امیدوار باشیم که کلیه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور حل شود.

به گفته این مقام مسئول، یک مدیر انقلابی در زمانی که ممکن است شرایط و موقعیت‌ها بر اساس خواسته‌هایش نباشد، ترک مسئولیت نمی‌کند و همواره این احساس مسئولیت را دارد که کارهایش را انجام دهد گرچه ممکن است این کارها به کندی صورت گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه تربیت فرد انقلابی یعنی ایجاد نگاه مسئولیت‌آمیز و اخلاقی همراه با ایثار و فداکاری گفت: مدیر انقلابی کار عجولانه انجام نمی‌دهد بلکه کارهایش علمی و کارشناسی شده و با کمترین درصد خطا همراه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مدیر انقلابی تنها یک زاویه یا جنبه از کار را نمی‌بیند بلکه همه جوانب را درنظر می‌گیرد البته چنین مدیری باید در رفتار و کردار هم چنین رویکردی داشته باشد، افزود: آن چیزی که به یک مدیر انقلابی شخصیت می‌دهد و جایگاهش را ارتقا می‌بخشد این است که در حساب و کتاب و امورات خویش مصالح جناحی را مدنظر قرار نمی‌دهد بلکه تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی را در اولویت امور قرار می‌دهد و در این مسیر هم تمام فعالیت‌ها و ظرفیت‌ها را بسیج می‌کند.

بابایی با بیان اینکه اعتبار یک مدیر انقلابی به جایگاهش نیست بلکه این مدیر است که می‌تواند به یک جایگاه اعتبار بخشد، گفت: امروز نیاز به مدیرانی داریم که بر اساس منطق، عقل و با نگاه انقلابی و جهادی بتوانند کارها را سرعت بخشیده و در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند.

رئیس خبرگزاری سیناپرس شعبه فارس در ادامه از برخی از رفتارها که به نام انقلابی انجام می‌شود، انتقاد کرد و گفت: نکته مهمی که باید در انتخاب مدیران مدنظر قرار دهیم، بحث شایستگی است و باید فردی را انتخاب کرد که شایستگی، تخصص و تعهد لازم را برای پذیرش مسئولیت داشته باشد.

وی، مهم‌ترین شاخص یک مدیر انقلابی را داشتن تعهد و تخصص در امور محوله دانست و گفت: یک فرد انقلابی بدون تعهد و توانایی و تخصص مسئولیتی را نمی‌پذیرد لذا توصیه این است که برای انتخاب مدیران، عملکرد افراد را مدنظر قرار داد.

بابایی با بیان اینکه فسادستیزی و مبارزه با اختلاس و رانت شاخص‌های اولیه انقلابی‌گری هستند، گفت: مأموریت اصلی مدیران انقلابی تحقق اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به اینکه در حل مشکلات نباید صرفاً به دنبال این باشیم که ببینیم مقصر این مشکلات کیست و چه کسی این‌ها را به وجود آورده است، گفت: زیرا صرفاً پیدا کردن مقصر دردی را دوا نمی‌کند و باید راهکار حل مشکلات را ارائه داد و بر اساس ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد تا بتوان به جایگاهی که مدنظر است دست یابیم.

گزارش: حمیدرضا ثابت نسب

خروج از نسخه موبایل