نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهانی شدن پیام غدیر رسالت شیعیان است

به گزارش سیناپرس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در رزمایش بزرگ ضیافت غدیر که امروز ۶ مردادماه ١۴٠٠ بمناسبت عید غدیر خم در مسجد جامع شهدا شیراز برگزار شد،  گفت: پیامبر اسلام (ص) از عید قربان تا عید غدیر در سه مکان مختلف خطبه خوانده است.

آیت الله دژکام افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه های قبل غدیر از اهمیت راه نجات که همانا تمسک جستن به قرآن و اهل بیت(ع) است، زیاد می گفتند و در نهایت فرمودند که از امت من در قیامت تنها گروهی وارد بهشت خواهند شد که زیر پرچم حضرت علی (ع) حرکت کنند.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان پیامبر(ص) اظهار کرد: سپس حضرت محمد(ص) در روز غدیر از اهمیت جایگاه امیرالمؤمنین علی (ع) چنین گفتند که هرکس من مولا و ولی او هستم از امروز علی (ع) مولا و ولی آنها است؛ منظور از مولا کسی است که محق به تصرف بر مال و اولاد و هرچه ایشان بگویند, بوده و اطاعت ایشان واجب است چراکه باعث رستگاری انسان می شود. 
 
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  خدا منت بر سر شیعیان گذاشته که اهل بیت(ع) را بشناسیم، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که بخاطر اینکه در مسیرامام علی(ع) قرار داده و تاکنون بیش از ٣٠٠ هزار شهید تقدیم کرده ایم، همانگونه که پیامبر (ص) در روز غدیر خم اشاره کردند اگر سعادت دنیا و آخرت را میخواهید باید غدیر را بزرگ بدانید و پیام آنرا به دیگران در سراسر جهان برسانید تا آنهایی که استعداد و آمادگی و سعادت دارند جذب غدیر شوند تا ان شاء الله مقدمات ظهور امام زمان (عج) فراهم شود. 

آیت الله دژکام کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بیانیه گام دوم به علما و مراجع مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که باید در خصوص زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) تسریع نمایند.

وی در پایان با اشاره به اعمال مستحب در دهه امامت و ولایت گفت: در روز گذشته ۴٠٠ زوج جوان از طریق برگزاری ازدواج آسان زندگی مشترک خود را آغاز کردند. 

گفتنی است، توزیع ١١٠ هزار پرس غذای گرم سهم ستاد برپایی نماز جمعه در سراسر فارس در مناطق محروم انجام شد که از این تعداد ١۴ هزار پرس غذا در ۵٠ منطقه محروم شیراز توزیع شد.

به گزارش سیناپرس، در بخش نخست آیت الله دژکام با توجه به محدودیتهای کرونا اقدام به عقد اخوت بین حضار  و جاری کردن صیغه آن نمودن، بصورتی که حضار دست راست خود را به نیابت از رهبرمعظم انقلاب و دست چپ را ازجانب خود محکم گرفته و با یکدیگرضمن بیعت، پیمان برادری و اخوت بستند.

گزارش از سعید مطرودی

خروج از نسخه موبایل