دوران پساتحریم شمشیر دولبه است

دکتر علی معتمدزادگان در خصوص دوران پسا تحریم و تاثیر آن بر روی دانش فنی حاصل شده توسط شرکت های دانش بنیان به مهر،گفت: قطعا دوران پسا تحریم فرصتی را ایجاد می کند که مراودات مالی و واردات برخی محصولات و صادرات برخی تکنولوژی ها به کشورهای مختلف تسریع شود.

وی با اشاره به بزرگترین خطر دوران پسا تحریم برای شرکت های دانش بنیان، افزود: در دوران پسا تحریم امکان واردات محصولات مشابه با کیفیت بالاتر و قیمت مشابه ایجاد می شود که این موضوع یکی از مشکلات برای تولیدات داخلی به شمار می رود.

معتمد زادگان اظهار داشت: طبیعتا رفع این مشکلات نیازمند سیاستگذاری دولت و مسئولان مختلف در کشور است تا برای جلوگیری از هر نوع کالایی که بتواند وارد بازار شود و به تولیدات داخلی ضرر وارد کند برنامه ریزی هایی داشته باشند.

به گفته وی، واردات چنین کالاهایی هشداری برای فناوران کشور است چراکه باید بتوانند سطح فناوری خودشان را بالا ببرند و قیمت تمام شده کالاهایشان را کاهش دهند. همچنین از سوی دیگر  رقابت پذیرتر شوند تا از واردات کالاهای مشابه به کشور جلوگیری شود.

 رئیس پارک علمی و فناوری مازندران عنوان کرد: در واقع  دوران پسا تحریم مانند یک شمشیر دو لبه است. اگر هوشمندانه برنامه ریزی شود می تواند به نفع فناوری باشد و اگر به حال خود رها شود قطعا به ضرر فناوری های کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشتر باید نهادهای قانون گذار دراین مسیر اقداماتی انجام دهند، تاکید داشت: از سوی دیگر ما هم در پارک علمی و فناوری مازندران به تسریع تولید محصولات شرکت های دانش بنیان کمک می کنیم تا به مرحله تولید انبوه برسند و بتوانند قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش دهند.

معتمدزادگان ادامه داد: همچنین مشاوره هایی به شرکت های دانش بنیان برای جذب، حصول بازار و تولید کالای رقابتی به شرکت های دانش بنیان ارائه می کنیم تا میزان خطا در آنها به حداقل ممکن برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا