نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دوران پساتحریم شمشیر دولبه است

دکتر علی معتمدزادگان در خصوص دوران پسا تحریم و تاثیر آن بر روی دانش فنی حاصل شده توسط شرکت های دانش بنیان به مهر،گفت: قطعا دوران پسا تحریم فرصتی را ایجاد می کند که مراودات مالی و واردات برخی محصولات و صادرات برخی تکنولوژی ها به کشورهای مختلف تسریع شود.

وی با اشاره به بزرگترین خطر دوران پسا تحریم برای شرکت های دانش بنیان، افزود: در دوران پسا تحریم امکان واردات محصولات مشابه با کیفیت بالاتر و قیمت مشابه ایجاد می شود که این موضوع یکی از مشکلات برای تولیدات داخلی به شمار می رود.

معتمد زادگان اظهار داشت: طبیعتا رفع این مشکلات نیازمند سیاستگذاری دولت و مسئولان مختلف در کشور است تا برای جلوگیری از هر نوع کالایی که بتواند وارد بازار شود و به تولیدات داخلی ضرر وارد کند برنامه ریزی هایی داشته باشند.

به گفته وی، واردات چنین کالاهایی هشداری برای فناوران کشور است چراکه باید بتوانند سطح فناوری خودشان را بالا ببرند و قیمت تمام شده کالاهایشان را کاهش دهند. همچنین از سوی دیگر  رقابت پذیرتر شوند تا از واردات کالاهای مشابه به کشور جلوگیری شود.

 رئیس پارک علمی و فناوری مازندران عنوان کرد: در واقع  دوران پسا تحریم مانند یک شمشیر دو لبه است. اگر هوشمندانه برنامه ریزی شود می تواند به نفع فناوری باشد و اگر به حال خود رها شود قطعا به ضرر فناوری های کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشتر باید نهادهای قانون گذار دراین مسیر اقداماتی انجام دهند، تاکید داشت: از سوی دیگر ما هم در پارک علمی و فناوری مازندران به تسریع تولید محصولات شرکت های دانش بنیان کمک می کنیم تا به مرحله تولید انبوه برسند و بتوانند قیمت تمام شده محصولات خود را کاهش دهند.

معتمدزادگان ادامه داد: همچنین مشاوره هایی به شرکت های دانش بنیان برای جذب، حصول بازار و تولید کالای رقابتی به شرکت های دانش بنیان ارائه می کنیم تا میزان خطا در آنها به حداقل ممکن برسد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل