نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روز جوان، روز آینده سازان کشور

به گزارش خبرگزاری سینا پرس اصفهان، در کشورهای مختلف دنیا، یک روز تحت عنوان روز جوان نامگذاری شده است، سازمان ملل متحد، ۱۲ آگوست ( ۲۱مرداد ماه) را به عنوان روز جهانی جوانان نام گذاری کرده، در ایران شعبان مصادف با تولد حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز ملی جوان اعلام شده است.

در بعضی کشورها مانند مراکش و تایلند سالروز تولد پادشاهان را به عنوان روز جوان اعلام کرده اند، در ونزوئلا و چین سالروز جنگ و قیام ملی که به دست جوانان انجام شده به عنوان روز جوان نام گذاری شده است.

روز جهانی جوانان با شعار ساختن یک دنیای بهتر به همراه جوانان پایه گذاری شده، به این بهانه سازمان ملل متحد از تمام کشورها خواسته تا در راستای توسعه امکانات و منابع تلاش کنند و از این طریق به جوانان کمک کنند.

سازمان ملل اعتقاد دارد، جوانان با شرایط سخت استخدامی، نداشتن امنیت شغلی و کنار گذاشته شدن در تصمیم گیری های مهم و بزرگ، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند، دچار ضعف می شوند و برای رفع این مشکلات باید دولت ها، نهادهای خصوصی، افراد خیرخواه، دانشگاه ها و … شرایط کاری را برای جوانان فراهم سازند تا بتوانند وارد بازار کار شوند و در ساخت آینده کشور قدم های استوار بردارند.

جوانی و روز جوان مختص یک روز خاص نیست، هیچ سازمان، نهاد یا وزارتخانه ای نیست که با جوانان سر و کار نداشته باشد، در مباحث سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی همه و همه جوانان نقش به سزایی دارند، پس هر روز، روز جوانان است، روز آینده سازان یک جامعه.

جوانان نیاز به جوانی کردن دارند، خانواده ها نباید از جوانان انتظار داشته باشند در سن جوانی مانند افراد جا افتاده رفتار کنند، جوان با جوانی کردن زنده است، باید تجربه کند تا به نتیجه برسد، اما هر تجربه ای هم برای جوانان خوب نیست، زیرا بعضی از تجربه ها باعث می شود آینده جوان ما نابود شود.

بهتر است خانواده ها در سن نوجوانی و جوانی دوست و همراه فرزندان خود باشند تا در تصمیم گیری ها به فرزندشان کمک کنند، راهنمایی داشته باشند و اجازه بدهند خود شخص هم تجربه کند تا از خامی به پختگی برسد و بتواند آینده ای موفق برای خود بسازد.

گزارش: مولود عبداللهی پور

خروج از نسخه موبایل