نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صحبت کردن شاه راه رسیدن به زندگی موفق

دکتر مسعود مهدویان فر، مدیرکل اداره فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: چرا انسان ها با یکدیگر حرف نمی‌زنند؟ چرا هنگام ناراحتی سکوت یا قهر می‌کنند؟ باور کنید تمام سوءتفاهم‌ها، از همین حرف نزدن‌ها شروع می‌شود، به یکدیگر اجازه‌ی حرف زدن بدهیم. بگذاریم مشکلاتمان را کلمه‌ها حل کنند. باور کنید هیچ چیز به اندازه‌ی حرف زدن روی قلب و احساس و فکر ما تأثیر ندارد.

مهدویان فر اضافه کرد: کلمه‌ها قدرتی دارند که می‌توانند کوه‌های درون فکر ما را جا به جا کنند و دیوارهای بین ما را از بین ببرند.            

این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد: در این روزگار، افسردگی و سکوت فقط ما را از یکدیگر دور می کند اگر شما خوب باشید حال همسرتان هم خوب می شود.

وی افزود: اگر همسرتان، احترامتان را نگه نمی‌دارد، برخورد خوب خود را کنار نگذارید و مطمئن باشید رفتار صحیح شما به تدریج او را اصلاح خواهد کرد.

مهدویان فر تأکید کرد: یقیناً چنین فردی، پشت سرتان به رفتار خوب همسرش اعتراف می‌کند بنابراین اگر رفتار خوب خود را ترک کنید بی‌احترامی او بدتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتقاد و گلایه از همسرتان را محترمانه انجام دهید، گفت: هنگام عنوان کردن اشتباهات همسرتان، ملایمت رفتاری و گفتاری را فراموش نکنید، سر او داد نکشید و با توهین یا کلمات نامناسب اشتباهش را یادآور نشوید. 

این دکترای سلامت اجتماعی یادآورشد: تنها گفتن این که «‌من از این کارت خوشم نیامد» کافی نیست و ممکن است زمینه ساز لجبازی هم بشود پس بهتر است علت ناراحتیتان را عنوان کنید تا اگر سوءتفاهمی ایجاد شده است، برطرف شود. 

وی اضافه کرد: اگر همسرتان پی به اشتباهش برد، لازم نیست دیگر ادامه بدهید و موضوع را پشت سر هم تکرار کنید.

مهدویان فر خاطرنشان کرد: وقتی اشتباهی عنوان شد و همسرتان آن را پذیرفت، آن را پایان یافته بدانید و بار دیگر در مسأله‌ دیگر و اشتباه دیگری که ربطی به این موضوع ندارد، آن مسأله را پیش نکشید.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل