نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان های کشور

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، دکتر سید مهدی دیباجی ریاست بیمارستان فوق تخصصی امیرالمومنین (ع) شهرضا اظهار داشت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستان های کشور در شهرضا احداث شد، این نیروگاه در پارکینگ بیمارستان فوق تخصصی امیرالمومنین (ع) این شهر ساخته شده است.

دیباجی اضافه کرد: پروژه نیروگاه خورشیدی در زمینی به مساحت 1600 متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در مدت زمان سه ماه ساخته شد، توان این نیروگاه 100 کیلو وات است، این پروژه در ابتدای سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید.

ریاست بیمارستان امیرالمومنین(ع)اذعان داشت: پروژه های بزرگی در زمینه های مختلف اعم از سلامت، با کمک خیرین استانی ساخته شده است و در آینده نزدیک نیز پروژه بزرگ استانی با کمک خیرین بیمارستان امیرالمومنین(ع) شروع به کار خواهد کرد.

دیباجی افزود: برای ساخت پروژه نیروگاه خورشیدی بیمارستان امیرالمومنین(ع)کمک های یکی از خیرین، اعتبار پروژه را تأمین کرد، با کمک این خیر توانستیم بزرگترین نیروگاه خورشیدی بیمارستانی را احداث کنیم.

وی اشاره کرد: احداث نیروگاه های این چنینی مزایایی زیادی دارد. در هنگام بحران می توان از برق تولیدی برای ژنراتورهای دیزلی، دستگاه های ونتیلاتور، اتاق عمل و … می توان استفاده کرد و یا حتی از فروش برق تولیدی کسب درآمد کرد تا  خدمات عام المنفعه بیمارستان را گسترش داد.

دیباجی در آخر با اشاره به قدم برداشتن در راستای بیمارستان های سبز، افزود: مزایایی همچون عدم نیاز به آب و سوخت مورد نیاز نیروگاه، فاقد آلایندگی زیست محیطی، امکان افزایش تولید بدون محدودیت در آینده و … باعث می شود بیمارستان امیر المومنین (ع) به سمت بیمارستان های سبز حرکت کند.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور

 

 

خروج از نسخه موبایل