۶۰ درصد مردم نمی توانند یک روز را بدون تلفن همراه باشند

به گزارش سیناپرس اردبیل، نتایج نظرسنجی از دو هزار کاربر تلفن هوشمند نشان می‌دهد که از هر ۱۰نفر، تنها سه نفر ادعا می ‌کنند که هرگز خانه خود را بدون تلفن همراهشان ترک نمی ‌کنند. این مطالعه همچنین نشان می دهد بیشتر مردم به طور کامل وابسته به تلفن های همراه خود هستند.

این یافته ها همچنین نشان می دهد از هر سه نفر (۶۸%) دو نفر برای عکس گرفتن به تلفن خود متکی هستند، در حالی که ۶۴ درصد از افراد برای بررسی زمان از موبایل خود استفاده می کنند و ۶۲درصد دائماً به دنبال اخبار پیش بینی آب و هوا هستند. ۱۳ درصد دیگر نیز اعتراف می ‌کنند که حتی بدون تلفنی که نقشه ‌ای را به آنها نشان می ‌دهد، نمی‌توانند مسیر های مقصد خود را پیدا کنند!

در این مطالعه وقتی صحبت از سفر شد، ۲۷درصد از پاسخ دهندگان اذعان کردند که برای مسیریابی کاملاً به تلفن هوشمند خود متکی هستند. از هر سه یک نفر اضافه می کنند که هرگز در زندگی خود از نقشه چاپی استفاده نکرده اند.

با توجه به اینکه همه این افراد برای موارد متعددی به گوشی های هوشمند خود متکی هستند، جای تعجب نیست که دائماً به دنبال مکان هایی برای شارژ دستگاه های خود هستند! این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند تمام شدن باتری موبایل، یک سناریوی کابوس وار برای کاربران است. از هر هشت نفر یک نفر ادعا می کند که خالی شدن باتری موبایل، واقعاً آنها را دچار اضطراب می کند.

به گزارش سیناپرس، پتری هایرینن از متخصصین مرکز HMD Global در این رابطه می‌ گوید: امروزه استفاده از تلفن‌ های هوشمند بسیار  گسترده شده و تعجبی ندارد که ما به آن وابسته باشیم و شکایات رایج در مورد عمر باتری را به یک مشکل واقعی جدی ‌کنیم.

هایرینن در ادامه توضیحاتش می‌افزاید: راه‌های دیگری هم وجود دارد که می‌ توانیم باتری گوشی خود را حفظ و این اضطراب را جبران کنیم. 
به گزارش سیناپرس، این نظرسنجی علاوه بر موارد فوق نشان می دهد که  برای بیشتر مردم، هیچ چیز ناراحت کننده تر از گم کردن یا از دست دادن یک تلفن هوشمند نیست. تقریباً نیمی از حاضرین در نظرسنجی (48٪) می گویند که اگر تلفن خود را گم کنند بسیار ناراحت خواهند شد. این آمار بیشتر از تعداد افرادی است که در مورد گم کردن کارت بانکی خود (46٪)، کلید ماشین (40٪) یا حتی حلقه ازدواج خود (25٪) استرس دارند!

در خاتمه گفتنی است پاسخ دهندگان اعتراف کردند به طور متوسط ۲۰ بار در روز دستگاه تلفن همراه خود را چک می کنند. آنها همچنین دو ساعت کامل را در یک دوره ۲۴ ساعته به صفحه نمایش تلفن خود نگاه می کنند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: studyfinds

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا