نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

الزامات فعالیت خانه های بوم گردی

سجاد بصیری کارشناس هتلداری و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اصفهان اظهار داشت: تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه های سنتی حتی در ایام کرونا نیز رو به افزایش است که این امر باعث نظام مند شدن بهتر سیستم گردشگری کشور می شود و از سوی دیگر نیز می تواند موجب اشتغال زایی شود.

بصیری اضافه کرد: البته باید به جانمایی این مکان ها توجه شود به طوری که از محیط شهری دور افتاده نباشد و گردشگران بتوانند با حفظ استفاده از محیط باستانی خانه های بوم گردی به راحتی به امکانات شهری دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: بهره مندی از پرسنل و نیروی کارآزموده و متخصص مهمانداری و هتل داری نکته دیگری است که باید برای راه اندازی بوم گردی ها به آن توجه کرد.

این فعال حوزه گردشگری و هتلداری یادآور شد: مدیریت چنین جایگاه هایی بیشتر بر عهده افراد حقیقی است که اطلاعات زیادی از راه و رسم هتلداری نمی دانند و این موضوع ممکن است منجر به مشکلات عدیده ای شود.

وی افزود: گاهی نیز مدیریت بوم گردی ها به صورت برون سپاری اداره می شود که البته نباید دلیلی شود تا سرمایه گذار خود را از مسوولیت این مکان ها مبرا بداند.

بصیری تصریح کرد: نمی توان به این بهانه که بوم گردی ها بکر و دست نخورده است، به بهداشت آن مجموعه توجه لازم نشود چرا که گردشگران فهم و درک بالایی از بوم گردی ها دارند ولی رعایت حداقل بهداشت غذا و جای خواب مناسب و تأمین امنیت آن ضروری است.

وی اضافه کرد: ممکن است این مکان ها به سیستم دوربین مدار بسته مجهز نباشند و این مسأله باعث احساس نا امنی در گردشگر می شود.

این فعال حوزه گردشگری و هتلداری خاطرنشان کرد: در این خانه ها مدرنیته و سنت در کنار یکدیگر هستند که نمود و جلوه زیادی پیدا می کند و مورد دیگر این است که بوم گردان خود را داعیه دار حفظ محیط زیست می دانند اما هنوز در برخی از مکان ها الفبای این موضوع رعایت نمی شود.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل