نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روز جهانی عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، مریم ایراندوست، وکیل پایه یک دادگستری، اظهار داشت: تبعیض و نقص آشکار حقوق بشر توسط دولتمردان جهان به بهانه نظم، یکی از موضوعاتی است که این روزها در تیتر یک خبرها قرار دارد، و تنها واکنش نسبت به آن، صدور اعلامیه از سوی کشورهای دیگر است.

ایراندوست اضافه کرد: با حذف موانع جنسیتی، سن، نژاد، مذهب، قومیت، فرهنگ و … در زندگی انسان ها عدالت اجتماعی برقرار می شود، با رعایت عدالت اجتماعی می توان برابری جنسیتی، حقوق مردم بومی و مهاجرین را به درستی حمایت کرد.

این وکیل ادامه داد: سازمان ملل 20 فوریه سال 2007، روز جهانی عدالت اجتماعی را معرفی کرد، از آن پس این روز تحت عنوان روز جهانی عدالت اجتماعی برای ترویج فعالیت های ملی مطابق با اهداف اجلاس جهانی و ریشه کن کردن فقر، ارتقا اشتغال و کسب و کار، برابر جنسیتی و رفاه اجتماعی نام گذاری شد.

ایراندوست اشاره داشت: بحران اقتصادی در جهان یکی از مواری است که روند برنامه های انسانی را کند کرده، با کنترل این بحران می توان روند برنامه های انسانی را نیز سریع تر کرد.

وی در مورد هدف از نامگذاری روز جهانی عدالت اجتماعی گفت: سازمان ملل با نام گذاری این روز از کشورهای عضو دعوت کرد با اختصاص روز عدالت اجتماعی برای ترویج فعالیت های ملی مطابق با اهداف اجلاس جهانی گام بردارند.
ایراندوست در پایان اشاره داشت: سازمان ملل متحد، عدالت احتماعی را یک اصل اساسی برای همزیستی مسالمت آمیز بین ملل مختلف می داند، این سازمان حقوق تمام مردم جهان را با هر نژاد، جنسیت، سن و … یکسان می داند.

گزارش: مولود عبداللهی پور

 

خروج از نسخه موبایل