نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نگاه سودجویان اقتصادی به زنان، دریچه نفوذ به عرصه مصرف گرایی است

به گزارش سیناپرس اصفهان، مهدی شاه نوروزی دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: یکی از آسیب هایی که در زمینه استفاده کالایی از زنان یا استفاده کاربردی از این قشر وجود دارد این است که بستر ناامنی آنها را در جوامع افزایش پیدا کرده است.
شاه نوروزی اضافه  کرد: خشونت و تظلم علیه زنان و سودجویی از آنها در بین اقشار مختلف جامعه بیشتر شده است.
وی ادامه داد: نگاه ابزاری به زنان نه تنها باعث تضعیف کرامت و جایگاه انسانی آنها می شود بلکه باعث هویت زدایی این قشر می شود.
این دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی تصریح کرد: هویت زادیی از زنان باعث فروپاشی نهاد خانواده که اصلی ترین هسته جامعه است، به دنبال دارد.
وی افزود: از طرف دیگر سودجویان نظام سرمایه داری و منفعت طلبان این حوزه تلاش می کنند تا گرایش جامعه زنان را نسبت به مصرف کالا و خدمات افزایش دهند.
شاه نوروزی تاکید کرد: در این میان استفاده ابزاری از زنان بیشتر از مردان به چشم می خورد به طوری که جامعه هدف اکثر تبلیغات، جامعه زنان هستند.
وی اضافه کرد: تروج مصرف گرایی بین خانم ها نوعی نگاه ابزاری، سودجویانه و منفعت طلبی است که تلاش می کنند با تأثیرگذاری و اغنای اندیشه زنان نسبت به خرید و مصرف کالاهای متنوع، جامعه را به سمت مصرف گرایی سوق دهند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: نگاه سودجویان اقتصادی به زنان، دریچه نفوذ به عرصه مصرف گرایی است بنابراین در نظام سرمایه داری این موضوع به خوبی روشن و هویدا است.
وی ادامه داد: حتی در حوزه و رشته های مختلف هنری شاهد این بداخلاقی هستیم که برای فروش هرچه بیشتر آثار هنری و به ویژه آثار سینمایی و تصویری به دنبال استفاده ابزاری از زنان و جاذبه های زیبایی شناختی آنها هستند.
شاه نوروزی خاطرنشان کرد: امروز نگاه سرمایه داری، هیچ نگاه انسانی به زنان ندارد بلکه این قشر را فرصتی برای افزایش سود و درآمد قلمداد می کند.

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل