نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عکس پروفایل میزان اعتماد به شما را تعیین می کند

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از دیلی میل، محققان از 262 دانشجو خواستند تا پروفایل های یک اپلیکیشن جعلی را ارزیابی کنند. پروفایل ها توضیحات خنثی داشتند، اما نیمی از پروفایل ها عکس های نیمه برهنه داشتند و نیمی دیگر عکس های موقر داشتند. از دید 262 نفر، افرادی که عکس های نیمه برهنه داشتند به عنوان افراد نالایق و بی کفایت شناخته شدند و آنها تمایلی برای ارتباط با این افراد نشان ندادند. به گزارش شرکت کنندگان، افراد با پوشش مناسب تر چه مرد چه زن، از جذابیت بالاتری برخوردار بودند. محققان نوشتند: نتایج ما نشان داد که پروفایل‌های غیر موقر به عنوان افراد با صلاحیت کاری و جذابیت اجتماعی کمتر شناخته می شوند و همچنین در مقایسه با همتایان موقر خود، بیشتر در معرض تجربه سوء استفاده جنسی در فضای مجازی قرار دارند.

افرادی که عکس‌هایی با پوشش غیرمناسب را انتخاب کردند علاقه ای به ارتباط طولانی مدت با این افراد را نداشتند در حالی که افرادی که عکس‌های موقر را انتخاب کردند علاقه مند به برقراری ارتباط عمیق و با دوام بودند.

در نگاه شرکت کنندگان در این پژوهش ، پروفایل های مردانه با عکس های غیر موقر در مقایسه با پروفایل های زنانه با عکس هایی از این قبیل شدیدتر مورد قضاوت قرار گرفتند.

مترجم: هاجر غفاری

خروج از نسخه موبایل