نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونق دادن 11 کلان‌داده به هوشمندسازی کسب‌وکارها

به گزارش سیناپرس اصفهان، 11 کلان داده تهیه شد تا کسب‌وکارها و فعالیت‌های اقتصادی در مسیر هوشمند شدن و استفاده از داده‌های امن قرار گیرند. اطلاعات و داده‌های حیاتی که برای سازمان‌ها و بنگاه‌ها بسیار مهم و ضروری به حساب می‌آیند. این کلان داده‌ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در بستری امن و مطمئن طراحی و تهیه شده‌اند.

«سامانه‌های هوش تجاری»، «راهکار انبار داده و هوش تجاری»، «فرابر»، «سامانه هوش تجاری و داشبورد مدیران مبنا»، «نرم افزار هوش تجاری ( BI)»، «ارائه راهکارهای تحلیل داده‌های تجاری و سامانه هوش تجاری»، «انبار داده و داده‌‌کاوی» از جمله محصولات تولیدی در این حوزه است.

کلان داده‌ها؛ مجموعه‌ای بسیار بزرگ از داده‌ها هستند که از منابع متعددی جمع‌آوری می‌شوند. این داده‌ها می‌توانند نتایج ارزیابی عملکرد یک سازمان یا تعاملات مخاطبان آن در شبکه‌های اجتماعی باشند. این داده‌ها تاثیری مثبت در توسعه کسب‌وکارها دارد.

وجود کلان‌داده‌ها و جمع‌آوری آن‌ها می‌تواند برای هر کسب‌وکاری مفید باشد. تجزیه‌وتحلیل این داده‌ها با سیستم‌های نرم‌افزاری پیشرفته، به سازمان‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و تعیین استراتژی کمک می‌کند و این کار باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد در هر کسب‌وکاری می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان «مبتکران سیستم کاوش»، «ساختارهای نوین اطلاع رسانی اساطیر»، «داده کاوان هوشمند توسن»، «هوژان اندیشه گستر»، «مهندسی مشاور عصرفن آوری دانش»، «مشاورین بهبود روش‌ها و سامانه‌های مبنا»، «داده کاوان پیشرو ایده ورانگر»، «هوش تجاری کیسان و پردازش و تحلیل داده» برای تولید این محصولات قدم پیش گذاشته‌اند.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

خروج از نسخه موبایل