نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

از شکاف ارائه خدمات درمانی بکاهیم

به گزارش سیناپرس اصفهان، در روز جهانی سرطان، شعار "از شکاف ارائه خدمات درمانی بکاهیم" اعلام شد، این شعار در حالی اعلام شده که آمار جهانی نشان می دهد، در حال حاضر سالیانه بیش از 10 میلیون نفر در جهان به واسطه این بیماری جان خود را از دست می دهند، اگر بیشتر به سلامتی خود اهمیت دهیم، تا حدود یک سوم از موارد ابتلا به سرطان پیشگیری می شود و حتی اگر شخصی مبتلا به سرطان شود و در زمان طلایی بیماری آن تشخیص داده شود، به راحتی می توان سرطان را درمان کرد.

شعار سال 2022 روز جهانی سرطان در راستای آگاهی رساندن در مورد همسان نبودن ارائه خدمات و امکانات درمانی سرطان در سراسر جهان انتخاب شده است.

روز جهانی سرطان برای اولین بار در سال 2000 توسط اجلاس جهانی مبارزه با سرطان پاریس تعیین و اعلام شد، بنابراین روز چهارم فوریه به صورت رسمی برای این مناسبت تصویب و با هدف کمک به افراد برای درک بهتر سرطان و راه کارهای پیشگیری و درمان آن انتخاب شده است.

سن و ژنتیک مواردی هستند که برای ابتلا به سرطان قابل کنترل نمی باشند، اما می توانیم با انتخاب صحیح سبک زندگی و رژیم غذایی درست، خطر ابتلا به سرطان را تا حدود یک سوم کاهش دهیم.

برای داشتن سبک زندگی سالم، بهتر است سیگار و الکل را کنار گذاشته، تحرک بدن را بالا برد، از اضافه وزن و چاقی دوری کرد، دوری از تشعشعات بودن و رعایت مواردی از این قبیل داشت، تا کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار گرفت.

لازم به ذکر است، درمان سرطان به نوع آن، اندام درگیر با سرطان، بزرگی و گسترش سلول های سرطانی، سلامت عمومی بیمار و روحیه آن شخص بستگی دارد. روش های درمانی این بیماری روش های مانند جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، هورمون‌درمانی، ایمونوتراپی و ژن‌درمانی و …. هستند.

گزارش: مولود عبداللهی پور

 

خروج از نسخه موبایل