اعجاز درمانی رازیانه برای بانوان

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، مژگان فولادگر دکتری طب سنتی اظهار داشت: رازیانه اعجاز درمانی زیادی برای بانوان دارد و کمک می کند آن ها زندگی مطلوب تری داشته باشند، این گیاه با طبع گرم و خشک خود می تواند بسیاری از بیماری های بانوان را درمان کند.

فولادگر ادامه داد: رازیانه به دلیل داشتن خواص زیاد برای سلامتی بخصوص سلامت بانوان به یک گیاه پرطرف دار تبدیل شده، گیاه رازیانه به علت داشتن طبیعتی گرم و خشک باعث می شود نفخ معده که از سردی است را از بین ببرد.

این پزشک طب سنتی افزود: گرم و خشک بودن گیاه رازیانه باعث می شود، آب بدن کشیده شود اما چربی موجود در این گیاه باعث می شود شخص دچار یبوست نشود و حتی حالت ملین نیز دارد، این حالت در کنار فیبر بالای موجود در این گیاه باعث می شود بلغم موجود در بدن را به خود جذب کند، در نتیجه حرکت دودی رودها بیشتر شده و در روده پاکسازی انجام می شود، در نهایت باعث لاغر شدن و تناسب اندام شخص می شود.

فولادگر اذعان داشت: گیاه رازیانه به واسطه داشتن کلسیم، منیزیوم، فسفور و ویتامین K بالا، استحکام استخوان بانوان را افزایش می دهد، این گیاه مقادیر زیادی ویتامین C دارد که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، رادیکال های که از آلودگی هوا، نازک شدن لایه اوزون و …. به وجود آمده اند و در نهایت باعث می شود سیستم ایمنی بدن با وجود ویتامین C تقویت شود.

وی ادامه داد: ویتامین C به تشکیل کلوژن کمک شایانی می کند، کلوژن و ویتامین C در کنار هم به جوان سازی پوست و اندام ها کمک می کنند، رازیانه برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است و باعث می شود پوست بانوان لیفت شود و از افتادگی پلک نیز جلوگیری می کندو

فولادگر افزود: از رازیانه روغنی به نام آنتول گرفته می شود، آنتول و سلنیوم موجود در این گیاه از مرگ و میر و سرطان به شدت پیشگیری می کند.

وی در رابطه با خاصیت ضد باکتریایی رازیانه گفت: این ویژگی رازیانه باعث می شود، بوی بد بدن و دهان از بین برود، بوی بد بدن از گرفتگی عروق و خوب عمل نکردن کبد ایجاد می شود اما با استفاده از این گیاه هر دو این مشکلات رفع می شود، بوی بد دهان علت زیادی دارد، عللی مثل عفونت سینوس و حلق، خرابی دندان ها یا ضعف معده، البته تمام این مشکلات هم با ااستفاده از رازیانه و خاصیت ضد باکتریایی آن از بین می رود.

فولادگر تاثیر رازیانه بر مشکلات زنانه را اینگونه بیان کرد: این گیاه قاعده آور است و درد های این دوران را کاهش می دهد، تنبلی تخمدان را برطرف می کند و به سلامت رحم و تخمدان ها کمک می کند، عوارض مربوط به یائسگی بانوان را نیز کاهش می دهد.

گزارش: مولود عبداللهی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا