نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخستین استارتاپ ویکند نوروساینس برگزار می شود

به گزارش ایرنا نــورو ویکنــد (Neuroscientists Weekend)، رویـــــدادی است در گــــروه استارتاپ ویکندها، که در سه روز متوالی (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) برگــزار می شود.هدف این رویداد گــــــرد هم آوردن علاقمندان و ایده پردازان حوزه علوم اعصاب جهت ایده پردازی، تشکیل تیم و عملی کردن یک طرح کاربردی قابل اجرا و سودآور (توسط تیم) است.
نورو ویکند با شعار «No Talk, All Action»، بر آن است تا پروژه های نوروساینس را از آزمایشگاه به صنعت و زندگی افراد عادی جامعه وارد کند. زیرا یکی از اشکالات حوزه ی نوروساینس، که باعث می شود نتوانیم به عنوان یک «شغل» به آن نگاه کنیم، این است که نوروساینس آزمایشگاهی، درآمدزا و کاربردی نیست. 
توجه به این مهم و پرورش خلاقیت و نگاه جامعه محور می تواند این رشته ی کاربردی را از بستر دانشگاه و آزمایشگاه به جامعه وارد و علاوه بر پوشش دادن نیازهای جامعه آن را درآمدزا و کاربردی کند.
حامیان نخستین استارتاپ ویکند نوروساینس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کانون کارآفرینی ایران و دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند.
در پایان برنامه تیم ها پروژه های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارایه می کند. این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و … حمایت تجاری می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل