نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

علوم دیجیتال می تواند برای کشور ارز آور باشد

مجید سعادتجو، کارشناس فناروی اطلاعات و امنیت شبکه های سایبری در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان اظهار داشت: محصولات الکترونیکی و سخت افزاری از این لحاظ سود آور هستند که دقت در کارهای مختلف را بیشتر و نیاز به نیروهای کار را کم می کنند.

سعادتجو اضافه کرد: در کشور ما این موضوع تا حدودی کم اهمیت تر است زیرا فکر می کنند همانند اینکه قطعات الکترونیکی، امور را راحت کرده است، تولید آنها نیز سهل الوصول است.

وی ادامه داد: این در حالی است که تولید این قطعات، سرمایه اولیه کمی می خواهد اما متخصص و تکنسین مخصوص به خود را می خواهد که البته بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی را می تواند در بر بگیرد.

این کارشناس فناروی اطلاعات و امنیت شبکه های سایبری عنوان کرد: محصولاتی که علوم دیجیتال برای ما می سازند بسیار متنوع است و از گوشی های هوشمند تا تلویزیون های جدید را در بر می گیرد.

وی افزود: هر کدام از این موارد به کامپیوترهای کوچکی تبدیل شده اند که نیاز های روزانه ما را برطرف می سازند.

سعادتجو یادآور شد: اگر دولت ها بتوانند به پشتوانه طرح های تحقیقاتی دیجیتال بیاید، سرعت تولید محصولات دیجیتال بیشتر و روند تنوع آنها تسریع می شود.

وی اضافه کرد: البته ممکن است تحریم ها اجازه ندهد از برخی تکنولوژی های روز دنیا در تولید محصولات بهره مند شوندیم اما به تدریج با تکیه بر باور ملی می توان به این فناوری ها نیز دست یافت.

این کارشناس فناروی اطلاعات و امنیت شبکه های سایبری تصریح کرد: تولید انواع برنامه های گرافیکی، وب سایت ها، اپلیکشن های موبایلی، نیاز به فناوری خاصی ندارد و عمده لازمه آن، علم است که اگر بر روی آن سرمایه گذاری شود، متخصصان به کار گرفته شوند و نیروهایی در همین راستا تربیت گردند می توانند به جامعه خدمت بزرگی کرده و به تولید ناخالص ملی کمک شایانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه نویسانی در کشور وجود دارند که تولیدات آنها ارزآوری دارد و می توان از توامندی آن ها بهره برد.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل