نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مه برنامه چیست؟

به گزارش سینا پرس اصفهان مطالعه جدیدی نشان می دهد که از هر چهار نفر یک نفر از « مه برنامه» رنج می برد. این عارضه به دلیل سردرگمی هنگام استفاده از چندین برنامه برای ارسال پیام به دوستان ایجاد می شود و جوانان بیشتر از نسل های قدیمی تحت تأثیر عارضه مه برنامه قرار می گیرند.

اکثر ما طیف وسیعی از برنامه ها را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده ایم که اغلب در آن‌ها گم می شویم و در انتخاب می مانیم.

یک نظرسنجی نشان داد که از هر چهار نفر یک نفر به دلیل استفاده بیش از حد از برنامه‌های تلفن همراه در ارتباط با دوستان خود دچار سردرگمی می شود. این سردرگمی به انتخاب نوع برنامه ارتباطی بر می گردد.

زمانی که می‌توانید از چندین برنامه برای ارسال پیام به دوستان استفاده کنید و دچار سردرگمی می شوید به این پدیده نو ظهور مه برنامه می‌گویند
 کاربران تلفن های هوشمند فراموش می‌کنند که چه کسی از کدام برنامه استفاده می کند و گاهی بعضی از پیام ها را از دست می دهند.

یک نظرسنجی نشان داده است که از هر سه نفر، یک نفر یک شب یا یک رویداد مهم با دوستان خود را به دلیل مه برنامه از دست داده است. در حالی که از هر 10 یک نفر می‌گوید که این اتفاق باعث شده ارتباط او با یکی از دوستانش قطع شود یا بر رابطه آنها تأثیر منفی داشته باشد.

تقریباً نیمی از افراد (47 درصد از آنها) گفته‌اند که ترجیح می‌دهند فقط از یک اپلیکیشن پیام‌رسان استفاده کنند.

نظرسنجی از 1966 کاربر تلفن هوشمند نشان داد که از بین افرادی که از دو برنامه استفاده می کنند، 23 درصد آنها مه برنامه را تجربه کرده‌اند و دچار این عارضه شده اند و با داشتن پیام رسان های بیشتر بر روی تلفن همراه این مه گرفتگی ناشی از حضور در برنامه های متفاوت نیز بیشتر می شود.

در نتیجه داشتن پنج یا شش اپلیکیشن پیام رسان مختلف به زندگی پرمشغله ما استرس می افزاید و منجر به عارضه‌ مه برنامه می شود.

 

منبع: granthshala
مترجم: هاجر غفاری

خروج از نسخه موبایل