خط قرمزها را با فرزند خود مشخص کنید

دکتر مسعود مهدویان فر، مدیرکل اداره فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: هنگامی که کودک بارها تهدیداتی از والدین خود می شنود، ولی به ندرت عواقب کار بد خود را می بیند، تهدید به روشی نامناسب و بی حاصل برای مهار رفتار کودک تبدیل می شود، که نه تنها کودک را از انجام کار بد باز نمی دارد بلکه او را حریص تر می کند. 

مهدویان فر اضافه کرد: یعنی گاهی اوقات این تهدیدها حتی به کودکان این جرأت و شهامت را می دهد تا پدر و مادر خود را در آن محدوده امتحان کنند و صبر و تحمل آنان را بسنجند.

وی ادامه داد: به جای تهدیدها یا نصیحت های مکرر، با در نظر گرفتن وضعیت خانوادگی، خط قرمزهایی را برای این ارتباط مشخص کنید. محدودیت های خانوادگی را با او ‌در جریان بگذارید. محدودیت هایی مثل محدودیت های زمانی ارتباط، استفاده از تلفن هوشمند و …
این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد: حتی می توانید محدودیت رابطه جنسی را با قاطعیت با آنها در میان بگذارید. متاسفانه خانواده ها از

صحبت کردن در این موارد به شدت گریزان هستند و چه بسا می ترسند که با صحبت کردن در این باره، فایل هایی در ذهن نوجوان باز کنند که فرزندشان قبلاً توجهی به آنها نداشته است.

مهدویان فر عنوان کرد: اگر تا این زمان آموزش جنسی به فرزندتان نداده اید، سعی کنید به شیوه های مختلف او را آگاه سازید. مثلاً می توانید کتاب های خوبی در این باره برای هدیه دادن به فرزندتان پیدا کنید‌.

وی خاطرنشان کرد: فرزندتان را تشویق کنید تا به خوبی از خود مراقبت کنند. فرزند شما باید بداند به عنوان یک انسان صاحب ارزش است و مانند سایرین مورد احترام است. فرزندان به همان چیزهایی اعتقاد پیدا می‌کنند که والدین به آن اعتقاد دارند. 

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا