افراد باهوش سلبریتی کمتری دنبال می کنند

طبق گفته دانشگاهیان مجارستانی اگر بر روی سلبریتی ها حساس هستید و به شدت آن ها را دنبال می کنید از هوش کمتری برخوردار هستید.
تحقیقات جدید افرادی را که روی شایعات هالیوود و افراد مشهور وسواس دارند کم هوش تر از افرادی می دانند که آن ها را دنبال نمی کنند. 

این مطالعه که اواخر سال گذشته در BMC Psychology منتشر شد، ادعا می‌کند که ارتباط مستقیمی بین دنبال کردن افراد مشهور و عملکرد ضعیف‌تر در آزمون‌های شناختی وجود دارد، این نوع آزمون هم سواد ادبی و هم سواد ریاضیات فرد را اندازه‌گیری می‌کند.

در این مطالعه از 1763 بزرگسال مجارستانی خواسته شد تا قبل از تکمیل پرسشنامه مقیاس نگرش افراد برای تعیین میزان علاقه خود به افراد مشهور، یک تست واژگان 30 کلمه ای و یک تست جایگزینی اعداد را انجام دهند.

شرکت‌کنندگان باید به مجموعه‌ای از جملات در مقیاس نگرش به افراد مشهور پاسخ «بله» یا «نه» بدهند، از جمله اینکه : «من اغلب احساس می‌کنم مجبورم عادات شخصی افراد مشهور مورد علاقه‌ام را بیاموزم» و «من درگیر جزئیات شخصیت مشهور مورد علاقه‌ام هستم.» و یا «اگر به اندازه کافی خوش شانس باشم که با سلبریتی مورد علاقه‌ام آشنا بشوم و او از من بخواهد که کاری غیرقانونی انجام دهم، احتمالاً این کار را انجام خواهم داد».

محققان دریافتند که نمرات بالا در مقیاس نگرش افراد مشهور با عملکرد کمتر در دو آزمون توانایی شناختی مرتبط است. همچنین از شرکت کنندگان در مورد درآمد، ثروت مادی و سطح تحصیلات آنها سؤال شد تا بتوان جزئیات بیشتری را به دست آورد.

به عبارتی افرادی که امتیاز بیشتری درباره حساسیت نسبت به سلبریتی ها دارند امتیاز کمتری در آزمون شناختی به دست آوردند. اما محققان هنوز نتوانسته اند به چگونگی این ارتباط پی ببرند که آیا این وسواس و علاقه نسبت به سلبریتی ها منجر به افت هوش افراد می شود و یا این که افرادی که کم هوش هستند به این گرایش ها و حساسیت روی می آورند.

به عبارت دیگر، مشخص نیست که حساسیت نسبت به افراد مشهور علت عملکرد پایین در تست های شناختی است و یا اینکه پیامد عملکرد پایین در تست های شناختی است.

منبع:nypost
مترجم: هاجر غفاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا