کشف نسل قدیمی بازی منچ

 به گزارش سیناپرس اصفهان، تمام اقشار جامعه مصر سِنِت را بازی می‌کردند. رفته رفته این بازی بعد معنوی به خود گرفت و متون باستانی به این نکته اشاره کردند که این بازی ارتباطی با زندگی پس از مرگ دارد. بازی تخته‌ای مرگ حدود 3500 سال پیش در مصر باستان برای ارتباط با متوفیان استفاده می‌شد و شبیه به بازی لودوی امروزی است. این وسیله بازی در موزه سن خوزه کالیفرنیا نگه داری می شود.

بازیکنان احتمالاً نوعی تاس بازی پرتاب می‌کنند تا ببینند در هر نوبت چقدر می‌توانند یک مهره را حرکت دهند و اولین نفری که هر پنج مهره را به پایان مسیر می‌بَرد، برنده بود.

والتر کریست باستان شناس از دانشگاه ماستریخت در هلند معتقد است که بازی تخته سنگی که در مجموعه موزه سن خوزه کالیفرنیا نگهداری می شود، می تواند منعکس کننده اولین مراحل طراحی بازی های مدرن باشد.

در واقع، متون هزار سال بعد، این بازی را به عنوان بازتابی از عبور روح در قلمرو مردگان مصری توصیف می‌کنند. هنگامی که این بازی برای اولین بار در طی باستان شناسی کشف شد توجیه آن تنها چیزی به جز نوعی سرگرمی نبود، اما باستان شناسان با بررسی روند بازی متوجه شدند که طراحی آن بسیار شبیه بازی لودو یا منچ امروزی است و این نسل قدیمی بازی امروزی منچ است.

منبع:vigourtime
مترجم: هاجر غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا