نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

وقت گذرانی با همسر کلید شادی و آرامش است

دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت :وقت گذاشتن برای رابطه با همسر از نکات مهم در زندگی مشترک بوده که مزایای گذراندن اوقات با کیفیت با همسر در این خصوص بی‌شمار است.
مهدویان فر اضافه کرد: از اثرات و نتیجه‌ی وقت گذرانی با همسر می توان به ارتقاء صمیمیت احساسی و فیزیکی، کاهش نرخ طلاق، ارتقاء ارتباطات بین زوجین، کاهش کسالت در ازدواج، همبستگی بیشتر زوجین و ارتقاء دوستی بین آنها، ارتقاء سلامتی و کاهش استرس اشاره کرد.
وی ادامه داد: بهتر است یک روز از هفته تان را به گذراندن اوقات فراغت با همسرتان اختصاص دهید چرا که ساخت یک رابطه سالم آسان خواهد بود اگر زمانی را با همسرتان سهیم شده، کارهای جدید را امتحان کرده و به دنبال شیوه های ابتکاری و جدیدی برای ارتباط و نزدیکی بیشتر به هم باشید تا در نهایت زندگیتان نیز سرشار از شادی و خوشبختی باشد. 
این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد: در طول زندگی مشترک خود برای شرایط دشوار برنامه‌ریزی داشته باشید و به هنگامی که اوضاع از نظر شما نامطلوب و حساس است نفس‌های عمیق بکشید و از سرزنش خود و اطرافیانتان بپرهیزید.
وی افزود: اگر در حال مکالمه با شخص دیگر هستید اجازه دهید وی به سخنانش ادامه دهد. به یاد داشته باشید که احساس عصبانیت همان رفتار خشونت‌آمیز نیست. شناخت حس خشم و استفاده از آن در درک احساسات آسیب‌پذیر کلید سلامت عاطفی است.
مهدویان فر با تأکید بر اینکه افکار منفی که موجب تحریک شما می‌شود پس نسبت به آن ها بی اعتنا باشید، گفت: البته باید نشانه‌های هشداردهنده خشم زودهنگام خود را بدانید چون این مورد در افراد متفاوت است.
وی اضافه کرد: در زمان قرار گرفتن در اوضاعی که موجب پرخاشگری شما می‌شود به خود زمان استراحت دهید و از خدا و دیگر انسان های مؤمن و متعهد کمک بخواهید و اجازه ندهید احساسات منفی بر روی زندگی مشترک شما تأثیر بگذارد.
این دکترای سلامت اجتماعی یادآور شد: خداوند همسر را مایه آرامش و به نوعی لباس انسان برای پوشاندن هرگونه عیب قرار داده است پس پیشنهاد می شود، همسرتان را همچون مشاوری امین در کنار خود در نظر بگیرید تا با یاری یکدیگر به آرامش و شادی برسید.
وی خاطرنشان کرد: اگر در شرایطی قرار گرفتید که نگفتن مسائل پیش آمده باعث آزارتان می شد خودخوری نکرده و احساسات خود را بدون سرزنش فرد دیگر ابراز کنید تا با همدلی با یکدیگر مسائل رفع شود.

گزارش: امیر اامین الرعایا
 

خروج از نسخه موبایل