نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مطالعه تدریجی رمز موفقیت کنکوری ها

رامین روشنی کارشناس علوم اجتماعی و تسهیلگر آموزشی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: شاید مهم ترین مسأله ای که بیشترین حجم از دغدغه و فکر و ذهن یک فرد کنکوری را به خود اختصاص می دهد این موضوع است که ساعت مطالعه اش را با بقیه مقایسه می‌کند و با دیدن اینکه یکی از رقبایش ساعت مطالعه بیشتری دارد از ادامه مسیر خود نا امید می شود.

روشنی اضافه کرد: تضمین دهنده موفقیت یک دانش آموز کنکوری یا هر دانش آموز و دانشجو در هنگام امتحانات فقط و فقط حجم بالای ساعت مطالعه نیست بلکه پیوستگی داشتن در ساعت مطالعه، تأثیر گذاری بیشتری دارد.

وی ادامه داد: سعدی شیرین سخن نیز در همین ارتباط می گوید «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود»

این تسهیلگر آموزشی یادآور شد: بهتر است بدانید اگه یک درس را امروز هشت ساعت خواندید و فردا هیچ زمانی برای مطالعه آن قرار ندادید سپس روز بعد از آن یک ربع  زمان برای خواند این درس اختصاص دادید از این مطالعه در نهایت هیچ سودی نخواهید برد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان کنکوری همواره باید شرایطی را برای خود مهیا کنند تا در طول شبانه روز حتی نیم ساعت، ولی به صورت منظم برای مطالعه دروس خود وقت بگذارند.

روشنی اذعان کرد: این عامل باعث می شود در اصطلاح در طول مطالعه گرم و سرد نشوید به طوری که به تدریج مطاله کردن به نوعی عادت روزمره برای شما تبدیل می شود.

وی افزود: کنکور و آزمون های مشابه آن همچون یک مسیر طولانی هستند به همین دلیل فرد باید هم برای رسیدن به نقطه پایانی و هم در طول مسیر رسیدن به این نقطه تا دریافت نتیجه مطلوب خود برنامه ریزی دقیق و تلاش و پشتکار بسیاری داشته باشند.

این تسهیلگر آموزشی یادآور شد: دانش آموز در هر شرایط و مسیری که باشند باید هم پایین تر از خود را در نظر بگیرد و هم نیم نگاهی به بالاتر از خود داشته باشد تا نه مغرور شود و نه کم و کاستی های خودش او را به سمت سستی و نا امیدی ببرد.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم بهترین خودمان باشیم یعنی اینکه از توانایی ها و استعداد های خودمان بیشترین بهره گیری را داشته باشیم نه اینکه توانمندی های مان باعث فخر فروشی به دیگر افراد شود.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل