نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زبان 4000 سال پیش برگشته است

به گزارش سیناپرس اصفهان، هرچند همه اقوام و ملل به زبان های مختلف صحبت می‌کنند اما در این مقطع زمان همه ما از زبان نوشتاری یکسانی در شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنیم. عکس را ببینید و زبان  4000 سال پیش را با زبان کنونی مقایسه کنید.

برای برقراری ارتباط بیشتر از کلمات استفاده می کنیم  اما چند سالی است که به طور فزاینده ای از یک سری نمادها و تصاویر که نشان دهنده احساسات، نشانه ها یا حتی مکان ها هستند برای برقراری ارتباط استفاده می کنیم که ایموجی یا شکلک نام دارند. 

اصطلاح« Emoji » از ترجمه ژاپنی به معنای«کلمه تصویر» گرفته شده است و مدتی است که فضای زیادی در پیام‌های ما اشغال کرده است و  به سرعت در حال تبدیل شدن به یک زبان جهانی و قابل فهم برای همه مردم دنیا با فرهنگ های متفاوت هستند.

اما آیا این اولین باری است که انسان ها از طریق نمادهایی از این نوع ارتباط برقرار می کنند؟ آیا این شخصیت ها فقط پیامد دوران دیجیتال هستند؟ قطعاً خیر!

ما می‌توانیم این نوع بیان انسانی را در سیستم نوشتاری مصر باستان ردیابی کنیم که از روشی تقریباً مشابه برای برقراری ارتباط، احساسات، رویدادها و داستان‌ها استفاده می‌کردند.

بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که هیروگلیف شاید اولین ایموجی تاریخ است که انسانهای امروزی از آن در برقراری ارتباط بهره برده اند و زبان ارتباطی 4000 سال پیش را به شیوه ای جدید برگردانده اند که به زبان واحدی در دنیا تبدیل شده است.

 

منبع: dailyamazingthings
مترجم: هاجر غفاری

خروج از نسخه موبایل