نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آداب و رسوم سال نو میلادی در کشورهای مختلف

به گزارش سیناپرس اصفهان، آغاز سال نو در هر فرهنگی، اهمیت بالایی دارد، مردم هر کشور برای این روز آداب و رسوم خاصی دارند، بعضی از این آداب و رسوم بسیار عجیب است، اما با وجود عجیب بودن، هنوز برخی از آن ها پابرجاست.

اسپانیا: 
مردم اسپانیا در نیمه شب ۳۱ دسامبر، برای آغاز سال نو میلادی ۱۲ دانه انگور به نیابت از ۱۲ ماه سال می خوردند تا در سال جدید خوش یمنی و شانس به سمت آن ها بیاید، هر دانه انگور نماد یک ماه از سال می باشد، در شهرهای بارسلونا و مادرید، مردم در میدان های اصلی شهر جمع می شوند و این مراسم را در کنار هم و به صورت گروهی انجام می دهند.

انگلیس:
در انگلیس اولین نفری که بعد از سال نو وارد منزل می شود، باید مردی با موهای تیره باشد که به همراه خود هدایایی مثل نان نماد سمبل و برکت، نمک نماد ثروت و ذغال نماد گرمای خانه در سال نو است.

دانمارک: 
مردم دانمارک در ۳۱ دسامبر، بشقاب ها و ظروفی که استفاده نکرده اند و یک سال از استفاده آن ها گذشته را می شکنند، دانمارکی ها اعتقاد دارند، با این کار ارواح پلید و بد یمن از خانه و اعضای خانواده آن ها دور می شود و باعث می شود سالی خوب آغاز خواهند کرد.

چین:
مردم چین برای آغاز سال نو درب منازل خود را رنگ می زنند، چینی ها اعتقاد دارند رنگ قرمز سمبل نشانه شادی و خوش یمنی در سال جدید است، به همین منظور هنگام آغاز سال نو فانوس های قرمز نصب می کنند و در مراسم جشن لباس های قرمز به تن می کنند، حتی عیدی بچه ها را در پاکت قرمز می گذارند.

یونان:
مردم یونان برای سال نو جلوی درب خانه پیاز درشت آویزان می کنند، پیاز در فرهنگ یونانی نماد تولدی دوباره در سال جدید است، با این کار سال نو را مانند تولدی دوباره می دانند و با انرژی مثبت به پیشواز سال نو می روند، حتی پدر و مادرها صبح روز سال جدید پیاز را آرام به سر فرزندان خود می زنند و با آن بچه ها را از خواب بیدار می کنند.

فیلیپین:
آداب و رسوم مردم فیلیپین بیشتر حول محور پول و سکه می چرخد، آن ها خوش یمنی سال نو را در جیبی پر پول می دانند، حتی هر چیز گردی مثل دانه انگور، عدس، لباس های گرد و هر چیز گرد دیگر در مراسم سال نو فیلیپینی ها مشاهده می شود.

بولیوی:
مردم بولیوی برای سال نو، در خمیر کیک و شیرینی، سکه قرار می دهند، بعد از پخت کیک و تقسیم آن سکه برای هر کدام از افراد خانواده که برود نشانه آن است که او سال خوب و همراه شانس و اقبال در پیش خواهد داشت.

ژاپن: 
در این کشور موقع تحویل سال نو، مردم سعی می کنند لبخند به لب داشته باشند، خندیدن در این لحظه نشانه از یاد بردن نگرانی های سال گذشته و آغاز سالی پربرکت و شاد است.

آلمان: 
آلمانی ها مقداری از غذای شب عید خود را در ظرف نگه می دارند، آن ها اعتقاد دارند با این کار خیر و برکت زندگی در سال جدید باقی می ماند و سفره آن ها همیشه پر غذا می شود.

هلند:
مردم هلند با جمع کردن درخت کریسمس، آتش بزرگی برپا می کنند و به این ترتیب مشکلات و ناراحتی های سال گذشته را از بین برده و به سال نو خوش آمد می گویند.

گزارش: مولود عبداللهی پور
 

خروج از نسخه موبایل