اگر در آستانه پیری قرار دارید،بخوانید

به گزارش سیناپرس، در سنین بالای50 سال که محیط زندگی با ازدواج و اشتغال فرزندان خلوت تر شده و بیشتر افراد بازنشسته می شوند، نیاز به برقراری ارتباطات با دیگران افزایش می یابد. متخصصان علوم اجتماعی معتقدند که با تغییر ارتباطات محیطی و افزایش سن، حفظ روابط اجتماعی یا ایجاد روابط جدید دشوار شده و این موضوع کم کم سالمندان را منزوی و تنها می کند.
در نقطه مقابل، تحقیقات جدید نشان می دهد که یک فرد مسن می تواند با فعال بودن در زندگی اجتماعی خود از این امر جلوگیری کند.
در این رابطه متخصصان توصیه می کنند که بعد از بازنشستگی درگیر کارهای داوطلبانه شوید. به گزارش خبرگزاری علم و فرهنگ، اولین قدم دوری از انزوا و رفتن به جاییست که مردم حضور دارند. متأسفانه، بیشتر رویدادهای اجتماعی برای افراد مسن طراحی نشده اند، اما داوطلب شدن برای شرکت در اتفاقات اجتماعی می تواند به پر کردن این شکاف کمک کند.
در این راستا، مکان های زیادی وجود دارد که به عنوان یک فرد مسن می توانید در آنها داوطلب شوید. کارهای غیر تخصصی مانند نظافت زمین بازی محله و پارک های کودکان نقطه شروع خوبی خواهد بود.

علاوه بر این شما می ‌توانید مهارت‌ هایی را که در طول سال‌ ها در حرفه‌ تان انباشته ‌اید، برای کمک به جامعه خود ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر در مهارت‌های حیاتی زندگی مانند کمک‌های اولیه و ایمنی یا دفاع شخصی مهارت دارید، می ‌توانید در این زمینه به همسایگان خود درس‌ هایی ارائه دهید.

به یاد داشته باشید که امروزه، نوجوانان و جوانان به راهنمایی های سازنده در مورد چگونگی عبور از پیچ و خم های  زندگی نیازمندند. فشار همسالان و اطلاعاتی که از طریق کانال‌های مجازی به دست می ‌آورند می ‌تواند آنها را به سمت تصمیم ‌گیری های اشتباه سوق دهد.

در سنین بالا مطالب و تجربه های زیادی که نه فقط در مورد کسب و کار، بلکه اصول کلی زندگی که در طول مسیر یاد گرفته اید، را می توانید با جوانان به اشتراک بگذارید. تمام موفقیت ها، شکست ها و پشیمانی ها را نیز با جوانان به اشتراک بگذارید.
به گزارش سیناپرس، تحقیقات اخیر نشان داده است که یادگیری مهارت های جدید روند پیری مغز را کند می کند. شما می توانید به مهارت های محبوب خود مانند موسیقی، نقاشی، طراحی، کنده کاری، نجاری و سفالگری بپردازید. اگر در منطقه محل سکونت خود یک مرکز اجتماعی برای تمرین و آموزش مهارت مورد نظرتان وجود ندارد، تسلیم نشوید و در فضای اینترنت و رسانه های اجتماعی به دنبال آن بگردید.
اما توجه داشته باشید که نباید فقط خود را به مهارت های سنتی محدود کنید. حتی یادگیری مهارت های مدرن و دیجیتالی را که می توانید به صورت آنلاین بیاموزید، دست کم نگرفته و خود را به چالش بکشید.

به گزارش sinapress، در ادامه همانطور که پیشرفت می کنید، می توانید از این مهارت کسب درآمد کرده یا حتی شروع به آموزش آن به اطرافیان خود کنید. اگر آثار هنری ساخته‌ اید، آن را در رسانه‌ های اجتماعی یا صفحات مجازی شخصی به اشتراک گذاشته و جامعه ‌ای را پیرامون آن بسازید.
به یاد داشته باشید اگر به محله جدید نقل مکان کرده اید، باید در ایجاد یک حلقه اجتماعی جدید فعال باشید. اجتماعات مذهبی محل خوبی برای شروع است. به احتمال زیاد همسالان خود را در مجموعه های مذهبی پیدا خواهید کرد. گروه مذهبی مناسب مورد علاقه خود را شناسایی کرده و در کارهای داوطلبانه و سایر فعالیت های جمعی شرکت کنید.

در نظر داشته باشید که نباید فقط به دلیل بازنشستگی از دوستان قدیمی و حتی فرزندان خود فاصله بگیرید. با افرادی که مدتی است از آن ها بی خبرید، تماس بگیرید و در صورت امکان ملاقاتشان کنید.

گاهی ممکن است فردی که با او تماس می گیرید بیش از حد شلوغ باشد. اکنون نوبت شماست که آنها را درک کنید. این اتفاقات را سخت نگرفته و در صورت امکان از با هم بودن لذت ببرید.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: nation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا