حضور جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در نمایشگاه دستاوردهای جهادددانشگاهی۱۴۰۰

محصولات و طرح های انجام شده معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، در نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این واحد با ارائه9 طرح فناورانه و پژوهشی در برپائی این نمایشگاه مشارکت داشته است که از آن جمله می توان به  طرح ها و محصولات زیر اشاره کرد:

طرح فناورانه تدوین دانش فنی استحصال نیکل و کبالت از منابع معدنی کشور؛ طراحی و اجرای واحد پایلوت

هدف از اجرای این طرح تدوین و توسعه دانش فنی استحصال فلزات استراتژیک نیکل و کبالت از منابع کم عیار معدنی کشور است که در راستای استفاده حداکثری از منابع پیچیده و کم عیار، رفع نیاز وارداتی و زمینه تکنولوژیکی لازم برای احداث واحدهای صنعتی کشور اجرا می شود.

این واحد پایلوت بر مبنای فرآیندهای هیدرومتالورژیکی هیپ لیچینگ، ترسیب، استخراج حلال و الکترووینینگ است . با بهره گیری از این فناوری، استحصال فلزات استراتژیک نیکل و کبالت از منابع معدنی کشور فراهم می گردد و زمینه برای احداث واحدهای صنعتی با دانش و تجهیزات بومی و رفع نیاز صنایع استراتژیک فولاد، پتروشیمی، پالایشگاهی، نظامی، الکترونیک و غذایی در کشور فراهم می‌شود.

هزینه های پایین سرمایه گذاری و عملیاتـــی، رفع نیاز داخلی و حـل مشکلات تحریمی فلزات مربوطـــه، عدم نیاز به تجهیزات خارجی و استفاده حداکثری از منابع معدنی کشور و امکانپذیری استحصال منابع کم عیار، کارآیی فنی بالا در تولید فلزات از منابع کم عیار و کاهش مشکلات محیط زیستی نسبت به فرآیندهای رقیب از مهم ترین مزایای این طرح فناورانه می باشد.

محصول تجاری سازی شده مواد پوشش دهی فسفاته کشش

مواد پوشش دهی فسفاته کشش، یکی از محصول تجاری سازی شده  واحد صنعتی اصفهان است که در این نمایشگاه، مورد بازدید قرار گرفته است.

از جمله مزایای این طرح این موارد را می توان نام برد: ارتقای کیفیت پوشش در قطعات، بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش دمای فرآیندی، کاهش زمان پوشش‌دهی و افزایش ظرفیت تولید، کاهش هزینه‌های تأمین مواد و بهره برداری، حذف رسوبات و لجن خط تولید.

بـراق کننده برنـج، مس و برنز

محصول براق کننده برنج، مس و برنز، از بین برنده تیرگی و پوشش های اکسیـدی، محافظت از سطح فلز در برابر خوردگی، مورد استفاده در ماشین های شستشوی ویبره و عدم ایجاد تاثیر نامطلوب بر روی سطـح فلز می باشد.

مواد پوشش دهی فسفاته زیررنگ

از ویژگی های مواد پوشش دهی فسفاته زیررنگ می توان به ایجاد پوشش مقاوم به خوردگی بر روی سطح فلز، تشکیل پوشش کریستالی و یکنواخت در زمان کم و ایجاد چسبندگی زیاد رنگ به پوشش، اشاره کرد.

رزین اپوکسی سنگ

مواد رزین اپوکسی سنگ، دارای نفوذپذیری مناسب در ساختار سنگ، کمترین مقدار زردشدگی در برابر نورخورشید، استحکام مناسب، بدون بوی آزاردهنده و قابلیت تعیین زمان سخت شدن می باشد. 

علاقمندان و سرمایه گذاران می توانند بمنظور کسب اطلاعات و سرمایه گذاری در این طرح ها، با شماره 33912807-031 تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا