نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آبشار بیشه، یکی از زیباترین آبشارها

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، سیمین ایمانیان، راهنمای گردشگری و جهانگردی، اظهار داشت: استان لرستان مقصد مناسبی برای گردشگری است، مکان های زیادی در این استان و شهر خرم آباد وجود دارد که گردشگران را به این استان می کشاند، طبیعتی سرسبز که با پوشش های گیاهی مختلف چشم هر بیننده ای را نوازش می کند، یکی از زیباترین آبشار های ایران در شهرستان خرم آباد، بخش پاپی شهر سپید دشت و در روستای بیشه جا خوش کرده که از معروف ترین جاهای دیدنی خطه لرستان به شمار می رود.

سیمین ایمانیان ادامه داد: این آبشار زیبا در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی درود و در ۶۵ کیلومتری شرق خرم آباد واقع شده، به همین دلیل بعضی از افراد آن را با نام آبشار بیشه دورود می شناسند، قابل ذکر است برای رسیدن به آبشار بیشه از دورود باید مسیر ۳۰ کیلومتری کوهستانی را با قطار طی کنید، البته اگر قصد دارید با خودروی شخصی این مسیر را بپیمایید باید حدود ۹۰ کیلومتر برانید تا به مقصد برسید.

این راهنمای گردشگری و جهانگردی افزود: این آبشار زیبا به عنوان یکی از آثار ملی کشور، در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده، ارتفاع این آبشار از تاج ۴۸ متر و عرض آن ۲۰ متر است، لازم به ذکر است آب بعد از سقوط تا ۱۰ متر پیش‌روی می‌کند، این آبشار در نهایت به رود سزار می ریزد.

ایمانیان اشاره داشت: آبشار بیشه از چشمه های متعددی تغذیه می کند تا منظره شگرفی روی صخره های بلند قامت در دل جنگل های بلوط رشته کوه زاگرس به نمایش بگذارد، زیبایی و سرسبزی این روستا در کنار بافت جنگلی، کوهستانی منطقه، همه و همه باعث شده زیبایی بی نظیری به وجود آورد.

وی گفت: روستای بیشه از مناطق خوش آب و هوا در ایران به حساب می آید، هر چهار فصل این منطقه بسیار زیبا و تماشایی است، آب و هوای خنک و تقریبا بارانی بهار، طراوت بیشه را نشان می دهد، تابستان این منطقه کوهستانی خنک و دلچسب، پاییزی سرد اما رنگارنگ و زمستانی سرد و برفی دارد.

ایمانیان اذعان داشت: در طول سفر به آبشار بیشه می‌توانید در خانه‌های محلی و مهمان‌خانه‌ها روستای بیشه اقامت کنید، یا اینکه در کنار آبشار کمپ بزنید و از طبیعت بکر آنجا لذت ببرید، در اطراف آبشار اقامتگاه‌هایی برای کمپینگ وجود دارد که به شما فرصت اقامت در دل طبیعت را می‌دهند، البته امکان زدن چادر برروی سکوهای موجود در اطراف آبشار نیز وجود دارد.

وی در رابطه با کمپ زدن در این منطقه گفت: برای کمپ زدن وسایل و تجهیزاتی مانند چادر مسافرتی، زیرانداز، لباس گرم و سرد، کفش و لباس اضافه، کیسه خواب و پتو، لوازم کمک‌های اولیه، غذاهای غیرفاسد شدنی، آب آشامیدنی،  چراغ قوه، پاور بانک، کیسه زباله و … لازم است تا بتوانید کمپ ایمن و راحتی داشته باشید.

در آخر ایمانیان در رابطه با ثبت زیبایی های آبشار بیشه گفت: گردشگران می توانند با دوربین عکاسی خود زیبایی های این منطقه بکر را ثبت کنند، زیبایی آبشار، طبیعت جنگل های بلوط اطراف آبشار، کوه های زیبا و بی نظیر، پل راه آهن، سادگی و بکر بودن روستای بیشه و… همه سوژه های مناسبی جهت عکاسی هستند، تا لذت این سفر را دو چندان و جاودانه کنند.

گزارش و عکس: مولود عبداللهی پور

خروج از نسخه موبایل