نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اختراع مانیتورهای طعم دار

به گزارش سیناپرس اصفهان، جالب‌ترین و نادرترین نوآوری سال 2021، تلویزیون مزه، به بازار آمد. این فناوری ساخت کشور ژاپن است. در این تکنولوژی پیشرفته، فرد به طور واقعی صفحه تلویزیون را لیس می‌زند تا آنچه را با تصاویر و صداهای روی صفحه نشان داده می‌شود، مزه‌مزه کند و در نتیجه حس چشایی را به بینایی و شنوایی خود منتقل کند. 

پروفسور فارنسورث از فوتوراما ضمن افتخار به همکار خود هومی میاشیتا، خالق این فناوری از دانشگاه میجی در توکیو، به رویترز گفت: هدف این است که به افراد اجازه دهیم چیزی مانند غذاخوردن را در رستورانی در آن سوی دنیا تجربه کنند؛ حتی زمانی که آنها در خانه خود هستند.

این دستگاه که Taste the TV (TTTV) یا تلویزیون مزه نام دارد، از یک محفظه چرخ‌و‌فلکی شامل 10 قوطی طعم‌دهنده تشکیل شده است که به صورت ترکیبی طعم مواد را اسپری می‌کند تا طعم یک غذای خاص را ایجاد کند. 

نمایشگری که تصاویر را نشان می‌دهد تقریباً به صورت افقی قرار می‌گیرد تا لوله‌های شیشه‌های درون محفظه، ترکیبی از طعم‌ها را در این آشپزخانه شیمیایی تهیه کند و سپس نتیجه را روی یک ورقه پلاستیکی چرخان که روی تصاویر جریان دارد، اسپری کند. سپس نمونه طعم، روی فیلم بهداشتی در یک صفحه تلویزیون صاف می‌چرخد تا فرد بیینده آن را امتحان کند. در این مرحله فرد می‌تواند با لیس‌زدن به صفحه نمایش، طعم غذاها را بچشد.

پروفسور میاشیتا نمونه اولیه را در سال گذشته تقریباً به طور کامل ساخت و سپس به همراه تیم خود شامل 30 دانشجو آن را تکمیل کرد.
این فناوری می‌تواند ابزاری معتبر برای غنی‌سازی منوی رستوران‌ها باشد تا افراد قبل از سفارش غذاها آنها را بچشند. 

 

منبع: reuters
مترجم: طیبه جعفری

خروج از نسخه موبایل