نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عصبانیت همسرتان را با عصانبت پاسخ ندهید

دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: یک همسر عصبانی قادر است با رفتارهایش انرژی شما را تخلیه و شما را خسته، نا امید و آشفته کند. عصبانیت یکی از زوجین سلامت روانی خودش، همسرش و رابطه را به خطر می اندازد. اما اگر شما بتوانید با مهارت با یک همسر عصبانی برخورد کنید، ممکن است رابطه تان به طور چشمگیری تغییر کند. 

مهدویان فر اضافه کرد: همه ما می دانیم که خشم و عصبانیت می توانند برای یک رابطه بسیار آسیب زا باشد بنابراین عصبانیت را با عصبانیت پاسخ ندهید.

وی ادامه داد: وقتی تلاش کنید که یک همسر عصبانی را کنترل کنید، ممکن است او حالت تدافعی به خودش بگیرد و همکاری کمتری با شما بکند پس عصبانی شدن در برابر عصبانیت همسر هوشمندانه نیست و بهتر است به او اجازه بدهید که عصبانی باشد و بدانید که او در نهایت آرام خواهد شد.
این متخصص روابط بین فردی با بیان اینکه هر چقدر شما آرام تر باشید، خشم او زودتر فروکش خواهد کرد همه ما می دانیم که خشم و عصبانیت می توانند برای یک رابطه بسیار آسیب زا باشند، گفت: هدف این رفتار این است که تنش احساسی کاهش پیدا کند و خشم و خصومت کم کم تبدیل به همکاری شود.

وی خاطرنشان کرد: به یکدیگر اجازه‌حرف زدن بدهید. بگذارید مشکلتان را کلمه‌ها حل کنند، باور کنید هیچ چیز به اندازه‌حرف زدن روی قلب و احساس و فکر ما تأثیر ندارد. کلمه‌ها قدرتی دارند که می‌توانند کوه‌های درون فکر ما را جا به جا کنند و دیوارهای بین ما را در روزگار سردی و افسردگی از بین ببرند.

 

گزارش: امیر امین الرعایا
 

خروج از نسخه موبایل