نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جابه جایی بسته ، نوزاد و سینی چایی توسط ربات چهار چرخ

به گزارش سینا پرس اصفهان مُب اِد  (MobED) از بدنه ای کم حجم و صاف ساخته شده است و به گفته مهندسان هیوندای، برای مانورپذیری بالا مناسب است.

در ویدیوی تبلیغاتی شرکت، این دستگاه در حال حمل یک نوزاد است همچنین در حالی که پر از لیوان است از تپه ای عبور می‌کند.

ربات 110 پوندی به عنوان یک دستگاه حرکتی مفید برای افراد مسن یا ناتوان مطرح شده است.

این محصول در نمایشگاه Consumer Electronics (CES) 2022 در ژانویه رونمایی خواهد شد.

این دستگاه از بدنه ای مسطح و مستطیل شکل طراحی شده است که امکان استفاده های متعدد را فراهم می کند و روی یک چهار چرخ بزرگ با سیستم تعلیق مستقل سوار می شود.

مهندسان هیوندای توضیح دادند که این حالت بدنه بهینه سازی شده  و امکان حرکت پایدار را حتی در جاده های شیب دار و ناهموار تسهیل می کند. این بدان معناست که این ربات حتی می تواند در پیچیده ترین محیط های شهری با تنظیم آزادانه فاصله محورها و زاویه فرمان حرکت کند.

دونگ جین هیون، رئیس آزمایشگاه رباتیک هیوندای موتور گفت: ما ربات مُب اِد را برای غلبه بر محدودیت‌های ربات‌های راهنما و خدمات داخلی موجود، برای استفاده شهری و با قابلیت ارتقا پذیری توسعه داده‌ایم.

طراحی خاص ربات  به آن اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به نیروی انسانی یا چرخ‌های جدید، با محیط‌های مختلف تطبیق پیدا کند و به وضعیت مطلوب دست یابد. بر روی هر چرخ سه موتور نصب شده است که قدرت و فرمان دقیق را برای چرخ ها فراهم می کند و در عین حال کنترل وضعیت بدنه را  نیز یشتر می کند.

 

 

 

منبع: vigourtimes
مترجم: هاجر غفاری

خروج از نسخه موبایل