نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مچ فرزندتان را هنگام كار بد نگيريد

دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: اگر مرتب دست روی اشتباهات يا اشكالات فرزندتان بگذاريد، فرزندتان يا خجالتی خواهد شد يا باعث لجبازی و بدرفتاری فرزندتان خواهيد شد بنابراین توصیه می کنیم مچ فرزندتان را هنگام كار بد نگيريد.

مهدویان فراضافه کرد: اگر كار فرزندتان بد، اما بی خطر و بی ضرر است از روش بی اعتنایی فعال استفاده كنيد يعنی آگاهانه به آن بی اعتنایی كنيد. زماني كه فرزندتان ببيند كارش باعث جلب توجه شما نمي شود، بعد از مدت كوتاهی دست از آن برخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر شما یکی از آن خانواده‌هایی هستید که همه کارهای فرزند خود را به‌ عهده می‌گیرید به این امید که او درس بخواند و انسان مرثری شود خوب است بدانید رویه اشتباهی در پیش گرفته‌اید.

این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد:  فرزند باید بتوانند همه کارهای شخصی را خودش انجام دهند و قادر باشند شرایط ارتقای فکری و توانمندی خود را نیز با درس خواندن و مطالعه و آموزش پدید آورند.

وی افزود: فرزندی که چنین تربیت شود، می‌تواند در جامعه نیز با دیگران تعامل کند و در شبکه‌ای از ارتباطات مؤثر با جامعه‌ خانواده و محیط کار قرار گیرد.

مهدویان فر با اعلام اینکه فرزندانی که از اعتماد به نفس کمی برخوردارند، نیاز به عشق ورزیدن و احساس ارزشمند بودن دارند، گفت: از سرزنش، تحقیر و تنبیه آنها خودداری کنید. سعی کنید از آنها انتقاد نکرده و کوچکترین موفقیتشان را با شور و شوق تشویق کنید و پیام های مثبت به آنها بدهید.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که  فرزندان فقط در زمان تحسین شدنشان مورد توجه والدینشان قرار گیرند به تدریج نسبت به آن احساس نیاز می کنند یکی از موارد مهمی که در سبک های فرزند پروری و مشاوره کودک به آن اشاره می شود همین موضوع است.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل