ایدز قابل پیشگری است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، پزشک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو به مناسبت روز جهانی ایدز اظهار داشت: در صورت اقدام به موقع، بیماری ایدز قابل پیشگری است و برای کسب اطلاعات در زمینه بیماری های عفونی مثل ایدز می توان از مشاوران این مرکز کمک گرفت.

این پزشک ادامه داد: افراد در هر سن، شرایط، طبقه اجتماعی و … می توانند به مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری نواب صفوی اصفهان مراجعه کنند و از طریق صحبت با مشاورهای مرکز اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.

وی افزود: بعد از کسب اطلاعات از طریق مشاورها، فرد مراجعه کنند در صورت نیاز به آزمایشگاه ارجاع داده تا نمونه گیری انجام شود، سپس اعلام نتیجه جواب آزمایش از طریق مشاور به آن فرد اعلام می گردد.

این پزشک اذعان داشت: بعد از دریافت نتیجه نمونه گیری در صورت نیاز فرد مراجعه کننده به پزشک ارجاع داده می شود تا داروهای پیشگیری، آزمایش مجدد یا اقدامات مورد نیاز تجویز شود.

وی گفت: تمامی این مراحل به صورت کاملا محرمانه و رایگان انجام می شود و برای پذیرش نیاز به اطلاعات فردی شخص نیست.

پزشک مرکز مشاوره بیماری های رفتاری افزود: برای آزمایش دادن نباید هیچ گونه استرسی در مورد اینکه با تست دادن امکان آلوده شدن باشد، داشته باشید، زیرا تمام وسایل به صورت یکبار مصرف بوده و با استانداردهای بهداشتی انجام می شود، حتی کیت های آزمایشگاهی از برند معتبر هستند که ضریب خطا را بسیار کاهش می دهد.

وی در پایان خاطر نشان شد: در صورتی که شخصی رفتار پرخطر داشته باشد، باید در 72 ساعت اولیه پیگیری کند، بعد از صحبت با مشاور از آن شخص آزمایش گرفته می شود و در صورت نیاز داروهای پیشگری تجویز می گردد، در این مرحله می توان از ابتلا شخص پیشگیری کرد.

گزارش: مولود عبداللهی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا