خانه مشروطیت، عمارت زیبا عصر قاجار

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، رسول رحیمیان دبیر کمسیون اوقات فراغت و نشاط اجتماعی اصفهان اظهار داشت: خانه مشروطه یا همان خانه مشروطیت، مربوط به عصر قاجار بوده، این خانه بسیار زیبا متعلق به یکی از رهبران سیاسی اصفهان در عصر مشروطه، به نام حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی است.

رحیمیان ادامه داد: در زمان گذشته این عمارت مکانی برای آزادی خواهان، رجال سیاسی و فرهنگی، علما و مردم اصفهان بوده که در آن به فعالیت های در زمینه حکومت غیر مستبدانه، امور مدنی، مشورت و تفکر استفاده می شده.

دبیر کمسیون اوقات فراغت و نشاط اجتماعی اصفهان اذعان داشت: این عمارت دارای دو شاه نشین در ضلع جنوبی و  شمالی، ۱۲ اتاق بزرگ و زیبا و دو حیاط اندرونی، بیرونی است. اتاق فت دری این عمارت، دارای پنجره های تزئینی سنتی و زیبا جلوه چشم نوازی به مجموعه داده، پنجره های تالارها نیز با شیشه های رنگی زیبایی تزئین شده.

رحیمیان در پایان اشاره کرد: خانه مشروطیت در تاریخ ۱۳۸۴ و با شماره ثبت ۱۳۰۰۹ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت شده، گردشگران برای دسترسی به این خانه باید به ضلع شرقی میدان نقش جهان(امام)، محله قصر منشی، کوچه مقصود بیک مراجعه نمایند.

گزارش: مولود عبداللهی پور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا