نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارتباط خوب با خانواده همسر، برابر با حمايت اجتماعي است

دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: وقتی شما با فردی ازدواج می‌كنید در واقع با او و خانواده‌اش وصلتی انجام داده‌اید. خانواده همسر هم جزیی از خانواده شما محسوب می‌شود.

مهدویان فر اضافه کرد: بنابراین برای اینكه بتوانید ارتباط خوب و عاشقانه خود را با همسرتان حفظ كنید باید با خانواده او هم ارتباط خوب و سالمی داشته باشید. همچنین به عكس، برای داشتن یك ارتباط خوب با خانواده همسر باید ابتدا یك رابطه خوب با همسرتان داشته باشید، اما مادامی که با همسرتان مشکل دارید، نمی‌توانید با خانواده او یك رابطه عاطفی برقرار کنید.

وی ادامه داد: وقتی شما با همسرتان یک رابطه خوب برقرار می‌كنید در آینده در زندگی مشتر‌کتان از یك منبع قوی و خوب به نام حمایت اجتماعی خانواده برخوردار خواهید بود.

این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد: حمایت اجتماعی خانواده‌ها در موقعیت‌های تنش‌زا، استرس‌زا و بحران‌های زندگی بهترین پناهگاه و مناسب‌ترین عامل كمک‌كننده است. پس هر چه این  شبكه ارتباطی ما پویاتر و غنی‌تر باشد و منابع حمایتی اجتماعی‌مان تقویت‌شده‌تر باشد، در چالش‌های زندگی و مواجهه با استرس‌ها و تنش‌های زندگی بهتر می‌توانیم عمل كنیم.

وی افزود: خانم ها در مقایسه با مردها نسبت به دیدار با خانواده و پدر و مادر خود بیشتر، حساس بوده و تعصب دارند. خوب است مرد خانه گاهی پیش از درخواست همسرش پیشنهاد بدهد که برویم منزل پدر و مادرت و نسبت به خانواده وی ابراز دلتنگی کرده و یا به آنها خدمت رسانی کند.

مهدویان فر تأکید کرد: این پیش قدمی شما در برقراری رابطه با خانواده همسرتان، شما را محبوب می‌کند و نیز اگر گاهی بخاطر مشغله نتوانستید به آنها سر بزنید و یا زمان ملاقات شما با آنها کوتاه شد همسرتان گلایه نکرده و زمینه ایجاد مشاجره، در این مسأله از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: زن دوست دارد بداند که آیا همسرش واقعا ارتباط با خانواده او را دوست دارد یا نه. این کار می‌تواند عامل برطرف شدن برخی از دلخوری‌های دیگر نیز بشود.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل