نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تأثیر داروهای گیاهی بر دیابت

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، دکتر باقر لاریجانی رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم اظهار داشت: برای درمان بیماری دیابت می توان از داروهای گیاهی کمک گرفت، اما اصلاً توصیه نمی‌شود بیمار درمان اصلی خود را کنار بگذارد و به تنهایی از این روش درمانی کمک بگیرد.

لاریجانی ادامه داد: تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماری دیابت در دنیا انجام شده، برخی از گیاهان دارویی برای درمان و کنترل قند خون کمک کننده هستند، اما باید دقت کرد که آن گیاه اثرات سمی نداشته باشد و از این لحاظ نیز بررسی شده باشد، در این صورت به عنوان کمک درمان دیابت می توان استفاده کرد، البته باید تحت نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: در چند سال اخیر مسأله تحریم ها روند کنترل دیابت را تا حدودی دچار اختلال کرده، در این رابطه مقاله ای در یکی از نشریه های بین المللی مشهور نیز ارائه دادیم، اما شرکت های بومی با تولید داروهای داخلی به ما کمک کردند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم اذعان داشت: انسولین های سرنگی از قبل در ایران تولید می شد، اما در حال حاضر برخی از شرکت ها در زمینه تولید انسولین های قلمی فعالیت می کنند، انسولین های قلمی برای افرادی که تعداد دفعات بیشتری در روز باید انسولین تزریق کنند راحت تر است.

وی در رابطه با تفاوت داروهای جدید و قدیم بیماری دیابت اشاره داشت: داروهای جدید و قدیمی تفاوت زیادی در درمان دیابت ندارد، اما خیلی از افراد تمایل دارند از داروهای جدید استفاده کنند، این تمایل به دلیل استفاده راحت تر از داروهای جدید است، البته بعضی از بیماران با استفاده از داروهای قدیمی موفق به کنترل قندخون خود نشده اند، اما داروهای جدید قند خون آن ها را کنترل می کند، این دسته از بیماران دیابتی باید حتما از داروهای جدید استفاده کنند.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور

خروج از نسخه موبایل