نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شانه نابرابر باعث عدم تعادل می شود

سعید غدیری پور، کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اظهار داشت: وقتی شخص از جلو به خودش نگاه می کند یکی از شانه هایش نسبت به شانه دیگر پایین تر است. این عارضه که شانه نابرابر نام دارد ممکن است مادرزادی باشد.
غدیری پور اضافه کرد: از عللی که می تواند باعث شانه نابرابر شوند می توان به علت های غلط در نشستن و ایستادن یا راه رفتن های طولانی که از یک طرف بدن بیشتر استفاده کنند و ورزش های یک طرفه مثل تنیس یا ورزش های پرتابی اشاره کرد.

این کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی با بیان اینکه این عارضه می تواند باعث عدم تعادل در عضلات کمربند شانه ای شود، گفت: استفاده بیش از حد از دست مسلط و عدم توجه به دست غیر مسلط به این عارضه دامن می زند.

وی افزود: کسانی که اسکولیوز دارند نیز معمولاً یکی از شانه های آنها پایین تر است بنابراین نباید عارضه این افراد را با عارضه شانه افتاده اشتباه بگیریم به همین دلیل توصیه می شود تشخیص این موارد به متخصص حرکات اصلاحی سپرده و از هرگونه خوددرمانی پرهیز شود.
غدیری پور یادآور شد: بد جوش خوردن استخوان های مفصل شانه و کتف، شکستگی استخوان های کمربند شانه ای، کوتاهی عضلات زیر بغل، سفت بودن عضلات یک طرف بدن از جمله علائم دیگر عارضه شانه نابرابر است.

وی خاطرنشان کرد: این عارضه باعث کاهش تحرک در مفصل شانه می شود و ممکن است درد در ناحیه اطراف گردن و شانه ایجاد کند پس در ابتدای مسیر باید طرز صحیح ایستادن و راه رفتن را به افراد مبتلا به عارضه شانه نابرابر آموزش دهیم و بعد از آن افزایش دامنه حرکتی شانه را رقم بزنیم.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل